کد خبر: ۶۷۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۱

كاپیتان خانلری: كمبود هواپیما را جبران می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-رییس سازمان هواپیمایی كشوری در مراسم روز جهانی هواپیمایی كشوری اظهار داشت: اخیرا بالغ بر یك هزار صندلی به ناوگان هوایی كشور اضافه شده است. كاپیتان حسین خانلری ابراز امیدواری كرد كه با توجه به زمینه‌هایی كه سازمان هواپیمایی كشوری فراهم كرده شركت‌های هواپیمایی بتوانند خلأ ناشی از كمبود ناوگان را جبران كند.

معاون وزیر راه با اشاره به تاریخ شكل‌گیری سازمان هواپیمایی كشوری گفت: در هفتم دسامبر 1994 اساسنامه‌ای در شیكاگو به امضاء 52 كشور رسید كه ایران نیز در 28 تیر ماه 1338 به عضویت این سازمان درآمد و از آن پس حمل و نقل هوایی جهان با محوریت این سازمان و با ا تكاء به مقررات ارائه شده به اعضاء فعال است.

خانلری تصریح كرد: صنعت حمل و نقل هوایی كشور با عضویت در ایكائو و بكارگیری ایمنی و بی‌خطری پرواز‌ها به خدمت‌رسانی پرداخته و توانسته قدم‌های خوبی در این زمینه بردارد.

وی با اشاره به اینكه اگرچه این صنعت با بی‌مهری‌های فراوانی از سوی سیاستمداران جهانی مواجه شده است، گفت: اما با تمام سختی‌ها كنار آمده و بر بحران‌ها فائق شده‌ایم و توانسته با تكیه بر توانمندی‌های كارشناسان داخلی در زمینه ساخت، تولید، تعمیر، نگهداری هواپیما فعالیت‌های خوبی را انجام دهد. همچنین توانسته از استاندارد‌های جهانی در زمینه پوشش راداری فضای كشور و بكارگیری تجهیزات به روز در زمینه تقویت خدمات‌رسانی استفاده كند.

خانلری با اشاره به ضرورت توجه برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران كلان كشور به صنعت هواپیمایی خاطرنشان كرد: باید این مساله مورد توجه مسوولان امر قرار بگیرد و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود. چراكه سرمایه‌گذاری‌های كلان چند میلیارد دلاری توسط كشور‌های منطقه انجام گرفته و آن‌ها در زمینه سیستم‌های فرودگاهی، ناوبری، برنامه‌های خوبی را اجرا كرده‌اند.

رییس سازمان هواپیمایی كشوری خاطرنشان كرد: دولت باید حمایت جدی از صنعت هواپیمایی به عمل آورد و ما نیز به عنوان سازمان هواپیمایی كشوری بر تلاش خود بیافزاییم.

وی ابراز امیدواری كرد كه با توجه به زمینه‌هایی كه سازمان هواپیمایی كشوری فراهم كرده شركت‌های هواپیمایی بتوانند خلأ ناشی از كمبود ناوگان را جبران كند.

گفتنی است در پایان این مراسم لوح قدردانی به شركت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های كشور به تناسب نقش موثری در كه در جابه‌جایی و سرویس‌دهی به مسافران داشتند توسط وزیر راه اهدا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین