کد خبر: ۶۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۲

بوش: ایران یک تهدید است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پادشاه عربستان سعودی در ریاض بار دیگر با تکرار ادعاهای ضدایرانی خود بر آنچه که «لزوم مهار ایران» می نامد تاکید نموده و از ارزیابی اخیر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا که اتهامات کاخ سفید علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را زیر سئوال می‌برد فاصله گرفته‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جورج بوش که در چهارمین مرحله از سفر خاورمیانه‌ای خود وارد ریاض شده‌است چهارشنبه شب پس از دیدار با ملک عبدالله بار دیگر موضع همیشگی خود در برابر کشورمان را تکرار کرد و گفت: «من بارها روشن ساخته‌ام که همه گزینه‌ها روی میز است، اما دوست دارم مسئله (هسته‌ای ایران) را با استفاده از روش‌‌های دیپلماتیک حل کنیم و فکر می‌کنم بتوانیم».

بوش در ادامه با اشاره به گزارش «مستقل» ارزیابی اطلاعات ملی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت همچنان این کشور را «یک تهدید» می داند.

 وی افزود: «من از گزارش سرویس‌های اطلاعاتی خودمان دفاع کرده‌ام، اما روشن کردم که آنها مستقل هستند و جدا از آنچه که من ممکن است بخواهم یا نخواهم به نتیجه‌گیری می‌پردازند».

بوش روز سه‌شنبه نیز به پادشاه عربستان گفته‌بود که ایران «یک تهدید بوده، یک تهدید هست و اگر ما برای توقف غنی‌سازی با هم کار نکنیم همچنان یک تهدید خواهد بود».

از زمان انتشار گزارش ارزیابی اطلاعات ملی در آمریکا در آذرماه گذشته و تاکید بر اینکه ایران از سال 2003 اقدام برای دستیابی به تسلیحات هسته ای نداشته است و فعالیت کانلاً صلح آمیز را دنبال می کند، بسیاری از کشورهای جهان در همراهی با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه واشنگتن علیه کشورمان دچار تردید شده‌اند.

تحلیلگران غربی‌معتقدند انتشار گزارش سازمان های اطلاعاتی آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران قدرت مانور دیپلماتیک دولت بوش را به میزان قابل توجهی محدود کرده و باعث شده‌است که جلب حمایت اعضای شورای امنیت از اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران بسیار دشوارتر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین