کد خبر: ۶۹۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۱
معاون وزیر نفت از اتصال دوباره شبکه گاز کشور به ترکیه خبر داد

موج جدید سرما بدرقه راه گاز ایران به ترکیه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درحالی که هنوز بسیاری از صنایع و حتی ادارات داخلی با قطع گاز روبرو هستند و احتمال پدید آمدن مشکلات جدی با فرارسیدن موج جدید سرما وجود دارد؛ مدیرعامل شركت ملی گاز، از سرگیری صادرات گاز ایران به تركیه خبر داده است. این درحالی است که وزرا و مسئولان دولت به طور مکررا و مستمر درباره احتمال قطع گاز منازل مردم و لزوم «صرفه‌جویی هموطنان» سخن می‌گویند.

سید رضا كسایی زاده معاون وزیر نفت در بخش گاز، با اعلام خبر از سرگیری صادرات گاز افزوده است که از نیمه شب جاری صادارت گاز ایران به تركیه از سر گرفته خواهد شد. 

از سرگیری دوباره گاز به ترکیه در شرایط کمبود گاز برای مصارف نیروگاهی، صنعتی، اداری و مسکونی درحالی رخ می‌دهد که ترکمنستان همسایه شمالی ایران هنوز تصمیمی برای ارسال مجدد گاز خود به ایران نگرفته است. 

مدیرعامل شركت ملی گاز ایران که با موج گفت و گو کرده در خصوص میزان حجم صادرات گاز به تركیه می‌گوید: صدور گاز با حجم كم آغاز می‌شود و به تدریج بر حجم گاز صادارتی افزوده خواهد شد. 

اواسط دی ماه امسال به دلایلی چون عدم وارد شدن به موقع چند فاز مهم در پارس جنوبی به مدار و وجود جبهه هوای بسیار سرد در سراسر كشور، و کمبود گاز ناشی از این امر، صادارت گاز ایران به تركیه قطع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۶/۱۱/۱۶
0
0
خودتونو ناراحت نكنين خون تموم مردم دنيا از خون ما رنگين تره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین