کد خبر: ۷۰۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۴

ایران فکر نکند آمریکا ببر کاغذی است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور ایالات متحده در واکنش به اظهارات نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی این کشور گفته‌است که خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از عراق علاوه بر از بین بردن دستاورده‌های امنیتی و سیاسی شکننده در آن کشور ایران را به این نتیجه می‌رساند که «آمریکا یک ببر کاغذی است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه جورج بوش روز جمعه در گفتگو با این خبرگزاری ابراز عقیده کرد: «شکست در عراق تندروها را جسورتر می‌کند ،شکست در عراق ایران را جسورتر می‌کند، شکست در عراق یعنی اینکه ایالات متحده یک ببر کاغذی است».

بوش در این گفتگو کوشید تا نشان دهد که علاقمند به خروج سربازان آمریکایی از این کشور است، ولی در عین‌حال گفت که این احتمال نیز وجود دارد تعداد سربازان این کشور در عراق تا پایان دوره ریاست‌جمهوری وی در همین حدود باقی بماند.

وی افزود که تا تیرماه سال آینده حدود 20 هزار سرباز آمریکایی به این کشور باز خواهند گشت، با این حال تاکید کرد که خروج تعداد بیشتری از نیروها در عراق به نظر فرماندهان ارتش و شرایط امنیتی در آن کشور بستگی دارد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به برخی پیشرفت‌های امنیتی به دست آمده در عراق طی ماه‌های اخیر مدعی شد که طرح وی برای افزایش 30 هزار سرباز آمریکایی به مجموع نیروهای آن کشور در عراق (که دی ماه گذشته آغاز شد) عامل اصلی این پیشرفت بوده‌است.

بوش گفت: «ممکن است بسیاری از مردم این سئوال را مطرح کنند که از جنگ عراق چه چیزی به دست آمده است، پاسخ من این است که حضور در عراق نقش مهمی در جنگ علیه تروریسم داشته‌است».

گفتنی است سناتور هیلاری کلینتون و سناتور باراک اوباما دو نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008تاکید کرده‌اند که در صورت پیروزی خروج سربازان آمریکایی از عراق در اولویت برنامه‌هایشان خواهد بود، در حالی که نامزدهای جمهوریخواه با پیروی از استراتژی جنگ‌طلبانه بوش گفته‌اند که تعیین جدول زمانی برای خروج ارتش آمریکا در عراق این کشور را در برابر ایران و القاعده در موضع ضعف قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین