کد خبر: ۷۱۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۹
خوش‌چهره:

مجلس مطیع نمی‌تواند در راس امور باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد خوش‌چهره عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم گفت: این که تصور شود تعامل بین دولت و مجلس یعنی تصویب هر لایحه و طرح از سوی مجلس، تصوری باطل است؛ چرا که در این صورت مجلس به ماشین امضا تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایسنا، محمد خوش‌چهره كه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع " عملکرد اقتصادی مجلس هفتم"، سخن می‌گفت، افزود: هر چند تلاش و همت دولت برای رفع مشکلات کلان اقتصادی قابل احترام و در جای خود ارزشمند است؛ اما به دلیل اتخاذ برخی روش‌ها ممکن است این اهداف به بن‌بست بخورد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در بخش مسکن هر چند دولت و مجلس برای رفع معضلات تلاش می‌کنند اما به دلیل اتخاذ برخی شیوه‌ها ، خود رییس‌جمهور محترم نیز گفتند در بخش مسکن غفلت کرده‌ایم.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در زمینه کنترل تورم نیز قطعا تلاش دولت بر مهار آن استوار است؛ اما امروز طبقات مختلف جامعه به شدت از تورم آزار می‌بینند.

خوش‌چهره هم‌چنین با رد ایستادگی مجلس در برابر دولت گفت: این مساله به هیچ عنوان صحیح نیست؛ چرا که نمایندگان مجلس بر اساس وظایف خود در موارد بسیاری نیز به کمک دولت شتافته و البته در برخی زمینه‌ها نیز به دلیل بررسی‌های کارشناسانه با نظرات دولت مخالفت کرده‌اند که این امر نمی‌تواند به مفهوم سنگ‌اندازی مقابل دولت تلقی شود.

وی اظهار داشت: این که تصور شود تعامل بین دولت و مجلس یعنی تصویب هر لایحه و طرح از سوی مجلس، تصوری باطل است؛ چرا که در این صورت مجلس به ماشین امضا تبدیل خواهد شد.

خوش‌چهره تصریح کرد: چنین مجلسی دیگر نمی‌تواند در راس امور باشد .

وی هم‌چنین با اشاره نقش و اهمیت مجلس در نظام جمهوری اسلامی گفت: مجلس یکی از نقاط استراتژیک نظام است که بی توجهی نسبت به آن جایگاهش را تنزل می‌دهد.

این نماینده مجلس هفتم خاطرنشان ساخت: مجلس در تمامی دنیا محل مطامع مختلف اعم از قدرت و ثروت است که برای از بین بردن این ویژگی باید در نوع انتخاب نمایندگان دقت کافی صورت بگیرد.

خوش‌چهره گفت: اگر نمایندگان با جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اند سنخیت نداشته باشند، موقعیت مجلس نزول پیدا می‌كند و در کارکرد آن خلل وارد می‌شود.

این مدرس اقتصاد در بخشی دیگر از سخنانش، مقایسه مجالس مختلف با دورهای پیشین و پسین را غیر علمی و غیر کارشناسی عنوان کرد و افزود: مقایسه نسبی بین مجالس قطعا نمی‌تواند به نتایج مطلوبی برسد و باید توجه داشت که اصلی ترین نوع قضاوت، ارزیابی مجالس نسبت به وضع مطلوب است.

خوش‌چهره، رویکرد اصلی مجلس هفتم را اقتصادی و توجه به معیشت اقشار مختلف مردم بیان کرد و گفت: البته وعده‌های این دوره از مجلس در برخی جهت‌گیری‌ها دچار لغزش بوده ، اما نمی‌توان از خاصیت تنش‌زایی‌نداشتن و آرامش حاکم بر فضای مجلس چشم پوشید.

این نماینده مجلس، هم‌چنین توجه به مناطق محروم و دهک‌های پایین جامعه ، رفع موانع از راه تولید ملی و کاهش نرخ بهره بانکی را از جمله عملکردهای مثبت مجلس هفتم برشمرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین