کد خبر: ۷۱۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۶
حداد عادل:

نظامیان نباید در دسته‌بندی‌های سیاسی شرکت کنند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ارتشی باید بداند که کشور به لحاظ سیاسی در چه وضعی قرار دارد، گفت:«معنای عدم دخالت ارتش در سیاست این است که نیروهای نظامی نباید در احزاب و دسته‌بندی‌های سیاسی شرکت کنند و خود را تابع احزاب سیاسی بداند».
به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل که صبح امروز در چهارمین گردهمایی سراسری کارکنان ادارات و شعب سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت:«هر حزبی که بر سر کار می آید نیروهای مسلح باید کار خود را که همان دفاع از تمامیت ارزی و حفظ استقلال کشور است انجام دهند». 

وی افزود:«اینگونه نیست که ماموریت نیروهای مسلح با روی کار آمدن احزاب تغییر کند. چطور ممکن است فردی را برای دفاع از یک ملت دعوت کنیم و بگوییم که جان خود را در این راه فدا کن اما نپرس و ندان که چرا، آیا چنین چیزی امکان پذیر است». 

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ما ارتشی هوشمند می خواهیم که بداند کشور به لحاظ سیاسی در چه وضعیتی قرار دارد، گفت:«آشتی کردن روحانی با دانشگاهی و نیز روحانی با ارتشی از برکات انقلاب اسلامی است. ما 15 هزار روحانی شهید داریم که این یک افتخار بسیار بزرگ است و بسیار معنا دارد ما با این افتخار می توانیم سرمان را در دنیا بلند کنیم بنابراین باید این فرصت را مغتنم شماریم». 

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جدایی دین از سیاست در جوامع غربی، گفت:«در غرب دین محدود به کلیسا شده است، امروز یکی از جاذبه های گردشگری در ایتالیا و رم، دستگاه پاپ است که بسیار عظمت و تجمل دارد، اما با همه این عظمت ظاهری جناب پاپ آنقدر قدرت ندارد که اگر در مجلس ایتالیا قانونی بر ضد تعالیم مسیح تصویب شود به آن اعتراف کند. در عرصه سیاست و تصمیم گیری نیز نهایتا می تواند نظر مشورتی بدهد». 

وی تصریح کرد: «متاسفانه امروز آمریکا به نام آزادی و دموکراسی و حتی دین به عراق و افغانستان و لبنان لشکرکشی می کند و ضمن غارت نفت یک رژیم جعلی را در سرزمین های اشغالی درست می کند اما جناب پاپ می نشیند و تماشا می کند و یا حداکثر اینکه اظهار تاسف می کند، این معنای جدایی دین از سیاست است». 

حداد عادل افزود:«معنای جدا کردن دین از سیاست این است که ما دین را در یک قفسه طلایی حبس کنیم و در کنار اطاق آن را به تماشا بنشینیم. سر مخالفت با انقلاب اسلامی این بود که امام خمینی (ره) این تهمت و دروغ بزرگ که بر دامن دین بسته بودند را باطل کرد و عمل و سخن بی معنا بودن این سخن را به اثبات رساند و نمونه ای از پیوند دین و سیاست ارائه کرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین