کد خبر: ۷۱۷۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

عمق تشنگی کرمان به ۴۰۰ متر رسیده است

استاندار کرمان با اشاره به سطح ایستابی چاه های استان کرمان اظهار کرد: این سرزمین کهن تشنه است و عمق تشنگی آن به ۴۰۰ متر رسیده و سفره های زیرزمینی آن دیگر ظرفیت استحصال ندارند و باید به آنها آب تزریق کرد.
عمق تشنگی کرمان به ۴۰۰ متر رسیده است
آفتاب‌‌نیوز :

"علی زینی وند" غروب ۱۹ تیرماه در آیین افتتاح پروژه اضطراری تامین آب شهر کرمان با تاکید برآنکه شرمنده مردم کرمان هستیم، گفت: با افتتاح این پروژه بخشی از کمبود آب شرب شهر کرمان جبران می شود.

وی با اشاره به سطح ایستابی چاه های استان کرمان اظهار کرد: این سرزمین کهن تشنه است و عمق تشنگی آن به ۴۰۰ متر رسیده و سفره های زیرزمینی آن دیگر ظرفیت استحصال ندارند و باید به آنها آب تزریق کرد.

استاندار کرمان با اشاره به سند سازگاری با کم آبی استان کرمان عنوان کرد: هیچ راهی جز اجرای سند سازگاری با کم آبی نداریم و دیگر باید با کشاورزی سنتی خداحافظی کرد و اگر جایی مقاومت بود باید در ابتدا با گفتمان و سپس از راه قانونی با آن مقابله کرد.

وی با بیان این مطلب که باید از قطره قطره آب در کرمان بهره جست، عنوان کرد: قرار نیست باغات و مزارع خشک شوند، بلکه باید با تکنولوژی آنها را سرسبزتر و پرثمرتر کرد.

زینی وند برلزوم مدیریت آب در استان کرمان تاکید کرد و افزود: باید برداشت آب از چاه های کشاورزی به سرعت کاهش یابد و بخش صنعت با چاه های آب خداحافظی کند.

وی تاکید کرد: با مدیریت مصرف می توان هم کشاورزی و هم صنعت را داشته باشیم ضمن آنکه دشت های کرمان را از فرونشست حفظ کنیم.

استاندار کرمان لزوم بهره برداری بهینه از آب در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: تنها راه چاره رفع مشکل آب شرب شهر کرمان انتقال آب خلیج فارس است و امیدواریم ظرف یک سال آینده این آب وارد شبکه آب شهر شود.

وی در پایان با اشاره به اسراف آب در ایران خاطرنشان کرد: تا زمانی که بدمصرفی از این کشور رخت برنبندد همواره با مشکل آب شرب مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، پروژه اضطراری تامین آب شرب شهر کرمان شامل حفر و تجهیز هفت حلقه چاه با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال است که اجرای این پروژه چهار ماه به طول انجامید که طول خط انتقال ۶۸۰۰ متر و طول اجرای خط برق آن ۲۰ کیلومتر است و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه تزریق می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین