کد خبر: ۷۲۲۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

شکار جبیر با سگ گله در منطقه بهرام گور

دامداری که از سگ گله برای شکار غیرمجاز در منطقه بهرام گور سوءاستفاده می‌کرد، شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شد
شکار جبیر با سگ گله در منطقه بهرام گور
آفتاب‌‌نیوز :

جواد مهدی‌پور رئیس پارک ملی قطرویه در شهرستان نی‌ریز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه، ۲۵ مرداد در محل "باغ‌های کهوا" با نشانه‌هایی از حمله یک سگ به حیات وحش مواجه شدند و موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که یک دامدار اهل و ساکن قطرویه با استفاده از سگ‌های گله اقدام به شکار یک راس جبیر نر از گونه‌های حمایت شده، کرده است.

مهدی‌پور اظهار داشت: باتوجه به اینکه عمل ارتکابی دامدار جرم و مستلزم تعقیب کیفری است، مراتب برای سیر مراحل قانونی صورتجلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد شد.

وی اضافه کرد: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر ۲۵۰ میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

مهدی‌پور گفت: سگ‌های بی صاحب و حتی سگ‌های چوپان و گله از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار می‌روند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگ‌ها در طبیعت از شکارچیان حرفه‌ای بیشتر است.

رئیس پارک ملی قطرویه افزود: سگ‌ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش می‌دهند می‌توانند بیماری‌های بسیاری را به حیات وحش منتقل کرده و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین