کد خبر: ۷۲۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۰
یونسی وزیر پیشین اطلاعات:

قانون انتخابات باید در مجمع تشخیص شکل بگیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام یونسی قانون انتخابات را قابل نقد دانست و تاكید كرد كه با اصلاح بخش‌هایی مانند تبلیغات و بررسی صلاحیت‌ها باید عملا بهانه را از كسانی كه می‌خواهند اراده‌ خود را در انتخابات دخالت دهند، گرفت.

به گزارش ایسنا وزیر سابق اطلاعات كشور با حضور در حسینیه‌ جماران و پس از انداختن رای خود به صندوق افزود: قانون انتخابات باید منافع ملی را در نظر بگیرد نه منافع یك گروه و یا جریان خاص.

وی تصریح كرد: قانون انتخابات در نظام ما بیش از هر قانون دیگری دستخوش تغییر بوده و تغییرات آن‌قدر زیاد است كه افراد سردر گم هستند و نمی‌دانند به كجا مراجعه كنند.

یونسی گفت: یكی از آرزوهای من این است كه یك قانون جامع درباره‌ انتخابات تدوین شود كه بعید می‌دانم این اتفاق در مجلس بیفتد. مجلس و نمایندگان مجلس همواره منافع‌شان در انتخابات و تصویب آن تاثیر می‌گذارد. این قانون باید در مرجعی بالاتر از مجلس مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام شكل بگیرد؛ چراكه احزاب همواره مصالح خود را در تصویب این قانون در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: در قانون فعلی انتخابات تبلیغات محدود شده است و همچنین این قانون برای مجریان و ناظران نیز مناسب نیست.

وی اظهار نظر درباره‌ی نحوه‌ی شركت مردم در انتخابات را به فردا موكول كرد و گفت: من در چند استان خبر دارم كه شور و نشاط بالایی در انتخابات وجود دارد. اما درتهران مردم سیاسی هستند و نظر خود را به راحتی اعلام نمی‌كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین