کد خبر: ۷۲۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۸۷ - ۰۲:۳۹
هم زمان با سال روز آغاز جنگ عراق

دفاع دوباره بوش از جنگ عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هم زمان با 20 مارس، اول فروردین، سال روز آغاز جنگ عراق،بوش بار دیگر به دفاع از عملکرد خود در این جنگ پرداخت. 

20 مارس سال 2003 میلادی نیروهای آمریکای بدون توجه به مقررات بین المللی به عراق حمله کرده و اکنون بعد از گذشت 5 سال،نه تنها نیروهای خارجی در داخل این کشور حضور دارند بلکه آنها هنوز نتوانسته اند امنیت را در این کشور بر قرار کنند.

آمریکایی ها، به بهانه در اختیار داشتن سلاح هسته ای، به عراق حمله کردند اما بعد از گذشت 5 سال، آنها حتی اثری هم از این بمب ها نیافتند. گروهی از صاحب نظران بر این عقیده هستند که آمریکایی ها زمانی که از ضعف بیش از حد ارتش صدام حسین اطمینان حاصل کرده و مطمئن شدند که هیچ سلاح هسته ای در این کشور نیست به این کشور حمله کرداند.

اما بعد از 5 سال از حضور نیروهای خارجی در عراق و زمانی که جرج بوش آخرین سال ریاست جمهوری اش را سپری می کند وی به مناسبت پنجمين سالگرد جنگ عراق بار ديگر از اين جنگ حمايت كرد و قول داد نيروهای آمريكایی همچنان به ماموريت خود در اين كشور ادامه خواهند داد.  

جورج بوش ، رييس جمهور آمريكا در ساختمان وزارت دفاع آمريكا، پنتاگون، گفت: «پنج سال است كه اين نبرد ادامه داشته و مناظرات قابل تاملی، درباره اين كه آيا اين جنگ ارزشش را داشته و يا نه صورت گرفته است و سوال همیشگی آن بوده است که آيا ما می‌توانيم در آن پيروز شويم یا نه ؟ اما پاسخ اين سوالات برای من روشن است ما می توانیم پیروز باشیم».

بوش با اشاره به صدام گفت:«بركناری صدام از قدرت تصميمی درست بود و اين جنگی است كه آمريكا می تواند و بايد در آن پيروز شود».

ساعاتی پس از سخنان بوش، اسامه بن لادن رهبر القاعده در يك پيام ويديويی بر مبارزه با نيروهای آمريكايی در عراق و افغانستان تاكيد كرد.

بن لادن در پيامش گفت:«اقدامات نيروهای تحت امر آمريكا در عراق و افغانستان به جنگ پايان نداده است بلكه ما را در پيگيري حق‌مان، كينه خواهی مردمان و بيرون راندن مهاجمان از كشورمان مصمم‌تر كرده است».

در همين حال، در واشنگتن تظاهركنندگان در نزديكي محل سخنرانی بوش ضمن مخالفت با ادامه جنگ، خاتمه آن را خواستار شده و خروج نيروهای خارجی از عراق را درخواست كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین