کد خبر: ۷۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۲
محمدجواد حق‌شناس:

قانونی برای دو نفر نشانه نگرانی‌ جدی نمایندگان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی تصریح کرد: نگرانی‌های جدی نمایندگان مردم از رفتارهای غیرقانونی دولت و شورای نگهبان موجبات تصویب قانونی را برای دو نفر آن هم با رای بسیار بالا فراهم کرد.

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر ممنوعیت شغلی حقوقدانان شورای نگهبان در دیگر دستگاه‌های دولتی به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: حتی در صورت تایید این مصوبه در شورای نگهبان، بعید می‌دانم که دولت از آن تمکین کند.

وی اضافه کرد: سابقه سه ساله عملکرد دولت نشان داده که در مقابل قانون و مصوبات مجلس پای‌بندی چندانی ندارد و به سادگی از کنار اصول روشن و بدیهی می‌گذرد.

مدیر مسئول روزنامه اعتمادملی ادامه داد: یکی از اصول مسلمی که بارها محل بحث بوده و در قانون اساسی به صراحت به آن اشاره شده است، ممنوعیت دو شغله بون افراد است که در سطوح پایین جامعه شاهد اعمال آن هستیم.

وی تاکید کرد: در حالی که یک کارمند ساده حتی در صورت نیاز شدید مالی و عسرت در گذراندن زندگی عادی خود، امکان داشتن دو شغل دولتی را ندارد،‌ جای سوال جدی است که چطور مسئولان دولتی علی‌رغم روشن بودن و وضوح این موضوع، به آن توجهی ندارند و بی‌اعتنا از کنار این اصل می‌گذرند.

حق‌شناس اضافه کرد: اعضای حقوقدان شورای نگهبان طی این سال‌ها همواره به تفسیر خود از قانون اساسی تاکید داشته‌اند و بر این اساس بی توجه به قانون و صرفا با تاکید بر منافع و مصالح شخصی خود، مسئولیت‌ها و پست‌های روشنی را در دولت در اختیار گرفته‌اند.

وی با اشاره به این‌که سخنگوی دولت نهم،‌ عضو حقوقدان شورای نگهبان است، گفت: این در حالی است که ایشان مسئولیت وزارت دادگستری و ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز داراست و همزمان در دانشگاه نیز مشغول به تدریس است ولی با این همه تاکید دارد که همچنان تک‌شغله است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی افزود: بارها اعتراضات و پرسش‌ها در این زمینه با بی‌توجهی مواجه شده و حتی اعتراض حقوقدان‌ها و نمایندگان مجلس نیز مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است و همین امر، موجب شد که نمایندگان مجبور شوند قانونی به تصویب برسانند که تنها دو نفر را شامل می‌شود.

وی افزود: در مجلس هفتم کمتر مصوبه‌ای وجود داشته که با رایی بالا تصویب شود اما طرحی که تنها دو مصداق دارد، با بیش از دوسوم آرا به تصویب می‌رسد که این خود پیام‌هایی جدی در بر دارد.

حق‌شناس در پایان خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهند که نگرانی‌های نمایندگان مردم از رفتارهای خلاف قانون دولت و شورای نگهبان جدی است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین