کد خبر: ۷۳۱۰۳۰
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
توسعه برنامه پهپادی ایران، توازن قوا در خاورمیانه را تغییر خواهد داد

نگرانی آمریکا و اسرائیل از پیشرفت پهپادی ایران

توسعه تسلیحات هسته‌ای سال‌های زیادی به طول می‌انجامد اما توسعه پهپاد‌ها ظرف چند ماه صورت می‌گیرد و موازنه قوا را در خاورمیانه به سرعت تغییر می‌دهد.
نگرانی آمریکا و اسرائیل از پیشرفت پهپادی ایران
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه "وال استریت ژورنال" در مقاله‌ای با هشدار نسبت به پیشرفت ایران در عرصه پهپادی در ادعاهایی که بارها از سوی مقامات ایران رد شده است، نوشت: از حمله به نفتکش‌ها تا حملات صورت گرفته در نوار غزه به محله‌های اسرائیلی‌نشین تا هدف قرار دادن پالایشگاه‌ها و خطوط لوله‌های نفتی سعودی و پایگاه‌های نیرو‌های امریکایی در عراق همگی مواردی هستند که نشان می‌دهند، توسعه بخش پهپاد ایران باعث تغییر توازن قوا در خاورمیانه می‌شود. برنامه پهپادی ایران معادلات امنیتی در خاورمیانه را دگرگون خواهد ساخت. مقام‌های امریکایی، اروپایی و اسرائیلی تایید می‌کنند که پهپاد‌های ایرانی اغلب از طریق قطعاتی ساخته می‌شوند که به طور گسترده در بازار رو به رشد پرواز‌های تجاری موجود هستند. برخی از آن‌ها از الگو‌هایی تقلید شده از مدل‌های نظامی امریکایی و اسرائیلی هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه امریکایی در ادامه به نقل از یک مقام امنیتی که نخواسته نام‌اش فاش شود می‌نویسد: توسعه تسلیحات هسته‌ای سال‌های زیادی به طول می‌انجامد اما توسعه پهپاد‌ها ظرف چند ماه صورت می‌گیرد و موازنه قوا را در خاورمیانه به سرعت تغییر می‌دهد.

وال استریت ژورنال" مدعی شد که نمایندگان ایران در سازمان ملل درباره اتهاماتی که علیه ایران درباره نقش داشتن احتمالی آن کشور در حملات پهپادی مطرح شده، هیچ پاسخی به خبرنگار آن روزنامه ندادند.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: تجهیزات و مواد اولیه برای ساخت پهپاد‌ها از طریق شرکت‌های مختلف و پوششی از جمله از طریق یک شرکت تجاری غذایی هندی به تهران منتقل شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که پهپاد‌های مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی سعودی براساس نسخه‌برداری از موتوری با فناوری پیشرفته ساخته شده توسط بریتانیا تولیدشده بود. یک منبع آگاه از بخش تحقیقات سازمان ملل متحد می‌گوید: این موتور از طریق وب‌سایت یک شرکت چینی برای فروش ارائه شده بود که نشان می‌دهد چین در طراحی آن نقش داشته است.

همچنین، تحقیقات سازمان ملل متحد نشان داد که یکی از قطعات کلیدی این پهپاد در سوئد ساخته شده و همان قطعه از طریق شرکت تجاری مواد غذایی به تهران ارسال شده است. در جنگ سوریه نیز یکی از پهپاد‌هایی که تا حد زیادی مورد استفاده قرار گرفته بود، پهپاد چندمنظوره هرمس -۴۵۰ بوده و مقام‌های اسرائیلی معتقدند که ایران این مدل را از حزب الله لبنان پس از سقوط نمونه‌ای از آن پهپاد در لبنان دریافت کرده بود.

نگرانی آمریکا و اسرائیل از پیشرفت پهپادی ایران

در این گزارش یک مقام اسرائیلی می‌گوید که امریکا و دیگر کشور‌های غربی خطرات ناشی از برنامه پهپادی ایران را دستکم گرفته‌اند و از آنان خواسته تا گام‌های جدی‌تری بردارند. این مقام اسرائیلی می‌گوید: ممکن است زمانی ایران جسورتر، شجاع‌تر و بازدارنده‌تر شود.

این روزنامه اشاره می‌کند که تحریم‌ها نتوانسته‌اند بر برنامه پهپادی ایران تاثیر بگذارند چرا که اجزا و قطعات پهپاد‌ها را می‌توان از طریق تجاری به صورت آنلاین خریداری کرد.

نگرانی اسرائیل

روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" نیز در مقاله‌ای با ابراز نگرانی درباره توسعه و پیشرفت برنامه پهپادی ایران می‌نویسد: برنامه پهپادی ایران برخلاف برنامه هسته‌ای آن کشور محرمانه نیست. ایران آشکارا از قابلیت‌های پهپادی خود استفاده کرده و به آن می‌بالد. پهپاد‌های ایرانی تهدیدی نوظهور در خاورمیانه هستند.

نشریه "نشنال اینترست" نیز اخیرا گزارش داده که ممکن است ایران با استفاده از پهپاد‌های خود پایگاه الحریر را در اقلیم کردستان عراق هدف حمله قرار دهد؛ جایی که نیرو‌های امریکایی در آن حضور دارند. برخلاف برنامه هسته‌ای ایران، مقامات در مورد برنامه پهپادی‌شان آشکارا این موضوع را اعلام کرده و به آن می‌بالند. ایران گفته است برخی از پهپاد‌های آن کشور می‌توانند هزاران کیلومتر پرواز کرده و توانایی مسلح شدن به موشک را دارند.

نشنال اینترست نوشته است: ما می‌دانیم که پهپاد‌های ایرانی می‌توانند حملات دقیقی را با مجموعه‌ای از مختصات از پیش برنامه‌ریزی شده انجام دهند. پهپاد‌های ایرانی می‌توانند ویرانگر باشند، اما سلاحی نیستند که پیروزی ایران را در جنگ تضمین کنند. پهپاد‌های ایران می‌توانند به فرودگاه ها، تاسیسات نفتی، نفتکش‌ها و رژه‌های نظامی حمله کنند.

نگرانی آمریکا و اسرائیل از پیشرفت پهپادی ایران

روزنامه "واشنگتن پست" نیز در ماه آوریل گزارش داده بود که ایران از یکی از پهپادهایش برای هدف قرار دادن آشیانه سیا در فرودگاه اربیل استفاده کرده است. پهپاد‌ها ابزار‌هایی جالب هستند چرا که می‌توان آن‌ها را در مکان‌های مختلف حمل یا مونتاژ کرد. همچنین، ایران پهپاد‌هایی را در پایگاه تی -۴ در سوریه مستقر کرده و از آن برای هدف قرار دادن اسرائیل در فوریه ۲۰۱۸ و ماه مه گذشته استفاده کرده بود.

نسخه‌برداری ایران از پهپاد‌های امریکایی و اسرائیلی سقوط کرده به ایران اجازه می‌دهد تا فناوری پهپادی‌اش را جابجا کند. برنامه پهپادی ایران به نفوذ منطقه‌ای آن کشور کمک می‌کند و ابزاری برای آزار و اذیت تاکتیکی دشمنان ایران است. پرسش اساسی این است: زمانی که ایران تعداد زیادی پهپاد در اختیار داشته باشد چه پیش خواهد آمد؟ ایران قابلیت‌های پهپادی خود از جمله ابابیل، مهاجر و شاهد را به نوار غزه، عراق، یمن و سوریه و حتی ونزوئلا صادر کرده است و برخی از این پهپاد‌ها کامیکازه هستند و می‌توانند در اقدامی انتحاری به اهداف برخورد کرده و منفجر شوند. به دلیل توان تخریب‌گری پهپاد‌های مورد استفاده توسط ایران، امریکا، عربستان و اسرائیل باید بر روی دفاع از مناطق کلیدی و استراتژیک تمرکز کنند. پهپاد‌ها قادر هستند به هر نقطه‌ای حمله کنند؛ از نفتکش‌ها گرفته تا تاسیسات گازی و نفتی.

جروزالم پست در پایان نوشته است: توانمندی ایران مشخص است. پرسش این است که آیا دشمنان ایران نیز به اندازه کافی سیستم راداری، تسلیحات و موشک برای زدن پهپاد‌های ایران در آینده نزدیک خواهند داشت و این که می‌توانند پیش‌بینی کنند اهداف بعدی مورد حمله قرار گرفته از سوی پهپاد‌های ایران کدام مناطق خواهند بود یا خیر؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۶
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
2
22
دوستان توجه داشته باشید که طبق این گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ایران و مقصر میدونه و حتی قطعات و مسیر یابی کرده و ضمنا داره باب جدید ازار و اذیت ایران باز میشه
خدایا صاحبمون و برسون
Nima
|
Canada
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
11
17
وقتی تیتر وال استریت ژورنال نگرانی امریکا و اسراییل است مطمئن باشید قیمت کالاها در ایران بالا می رود. امریکا دیگر با نیاز با جنگ فیزیکی ندارد تحریم وضع می کند و به شکل نانوشته ای تحریم های امریکا از سوی اکثر کشورهای دنیا حتی روسیه و چین رعایت می شود.
متحدین اروپایی و کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا و ژاپن و کره کاملا با بلوک غرب همراه هستند.
همزمان جمهوری اسلامی همانطور که تضادهای زیاد در داخل دارد با اعراب و ترک ها نیز تضادهای متعدد دارد درنتیجه این نگرانی یعنی افزایش تحریم اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و گرانی مضاعف.

متاسفانه از دست ... رییسی هم کاری ساخته نیست ایشان هرچه دوست دارد سفر استانی برود به زودی کالاها گران تر می شود. متحدین جمهوری اسلامی مثل فلسطین و حزب الله لبنان و حوثی ها و بشار اسد و شیعیان عراق هم پول زیادی در بساط ندارند تا کمک ...اصول گرایان .تهران کنند.
پاسخ ها
ناشناس ۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
ببین این تحریمها یک خوبی داره آنهم اینه که بیکاری کم شده و مردم از محصولات داخلی استفاده میکنند ،چرا باید ذرت و گندم و شکر سایر محصولات کشاورزی که در داخل تولید میشه وارد بشه آیا این ضربه به کشاورزی نیست ، فقیر شدن روستاها و مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی و اعتیاد و هزاران مشکل دیگر .و یک روی دیگر آن دلارهای نفتی که دولت با فروش دلارهای نفتی حقوق کارمندانش را میداد و این فروش باعث میشد قیمت ارز به صورت مصنوعی پایین بیاد و باعث بشه محصولات داخلی تولیدشون صرفه اقتصادی نداشته باشه و ورشکستگی کارخانه های داخلی بشه و فقط به نفع کارمندان دولت بود که حقوق ثابت می‌گرفتند بود و مردم از این دلارهای نفتی هیچ استفاده ای نکردند و عملا دیدیم با آزاد شدن صد و پنجاه میلیارد دلار در زمان برجام مردم عادی هیچ چیز جز بیکاری ندیدند و چون این پولها ظرف زیر ساختهای کشور یا محرکهای اقتصادی نشد بلکه صرف پرداخت حقوق نجومی شد .و خلاصه کلام بی تحریم یا با تحریم تا مدیریت درست نشه اوضاع همینه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
دیگه چی را می خواهند تحریم کنند اینها همش روانی دیگه چیزی نمانده تحریم کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
3
42
آمریکا و اسرائیل نه نگران موشک های ایران هستند و نه نگران پهپادها. اما مرتباً این موارد را تا می توانند بزرگ نمایی می کنند تا بتوانند جامعه جهانی را هم متقاعد بر افزایش فشار بر ایران کنند و هم انواع کمکها را برای تثبیت اسرائیل افزایش دهند. شما هم که به راحتی گول می خورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
احسنت
عاشق ایران
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
1
23
ولی نباید دلمون رو خوش کنیم اونا از ما میترسند ، خیلی بیشرف تر هستند که فکرشو کنیم نمونش حول دادن اسرائیل و ترکیه و..‌‌سمت ایرانه
محمد جواد جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
9
13
نگران باشند،تا از این نگرانی بمیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
7
10
باب پهبادهای اونا که هزار برابر ما قوی هستن ما خودمون با زبان گده کردیم کارو نگران میترسن بابا بیخیال حضرات خرج یک پهباد چقده چند خانواده رو میشه تعمین معیشت کرد که از گرسنه کی نمیرن بابا خود مردم قوی کنید به خدا هیچ دشمنی جرات نداه چشم چپ به ما بندازه ولی با شکم گرسنه و ادم گرسنه چطور انتظار دارید وقتی یک متری جلوی خودشو نمی بینه
میرزاعبدال دراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
7
بقول یارو که میگفت همینیه که هست
...حالا شده حکایت ایران و غرب
احمدعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
18
17
بیشترین نگرانی ماهم فقط وجود ..اصلاحاته

همونایی که کشور رو در هشت سال شخم زدن

خداوند ریشه اصلاحطلب ها. . بخشکانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
شخم شما زدی درزمان احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
آدرس غلط دادن دستت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
اگر عرضه داشتید به اندازه احمدی نژاد کار می کردید کشور به این روز نمی افتاد
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
احمدي نژاد واقعا يك سياستمدار شرافتمند بود كه متاسفانه مهره انگليس نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
6
8
اما همان مقاله ای که شما از وال استریت نقل کردید در متن انگلیسی زبان پهپاد های ایرانی را عملا اسباب بازی معرفی کرده است!‌ چرا متن ترجمه شده را عوض کردید؟
در متن نوشته است که اکثر موتور و قطعات حساس مربوط به رادار و ره یابی پهپادهای ایرانی از سایت چینی علی بابا تهیه می شوند! و هیچ کدام بیش از هزار دلار قیمت ندارند!‌
پاسخ ها
Abd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
دیگه بدتر وقتی با یک پهپاد چند هزار دلاری میشه سامانه های چند میلیون دلاری آمریکا و اسرائیل رو آچمز کرد باید گفت خاک بر سر اونایی که سنگ ابرقدرتی آمریکا رو به سینه می‌زنند
التماس تفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
آفتاب داره زیربغل اینها هندوانه میذاره ، دارن با تحریف و تمجید از پهباد به اینها میگن حالا که ساختن پهباد راحتره اما دسترسی به هسته ای سخته و برای ساختن یک کلاهک هسته ای یک سال طول میکشه دیگه چرا خودمون رو گرفتار تحریم های آمریکا بکنیم ، بهتره حالا که آمریکا و اسرائیل اعتراف کردند از پیشرفت پهبادی جمهوری اسلامی هراس داره ما هم هسته ای رو بندازیم دور تا با رفع تحریمها بتونیم آنقدر پهباد بسازیم که هر لحظه عشقمون کشید آمریکا رو تنبیه بکنیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
معلومه در این زمینه خیلی سژحت پایینه عزیزم ، اگربا موتورهایی که هزار دپلار بیشتر نیستن میتونن راحت از پدافند پاتریوت و گنبد اهنین عبور کنن واقعا پس معلوم میسه با موتور های هزار دولاری ایران تونسته خودش سیستم مخفی کاری رو ارتقا بده ، دوست من موتور فقط محرک برای حرکت پهباد هست ولی اصل و مهم اینه که اون پهباد رو رادار گریز و مخفی کار بسازن که ایران تونسته این فاکتور رو خوب اجرا کنه ، حالا سما بشین به موتور هزار دولاری فکر کن. ، ولی امریکایی مثه سما نییتن چون اونا کاری به موتور هزار دولاری ندارن چون دارن میبینن ایران اون پهبادها رو رادار گریز و مخفی کرده تا جایی که رو تل اویو و پایگاهای نفتی ارامکو و حتی پایگاهای سیا در کردستان عراق رفتن و زدن ، بدون اینکه پدافند های پاتریوت و گنبد اهنین چند صد ملیون دولاری پوزشون به خاک مالیده شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
6
6
ازپیشرفت ایران نگران نیستن ازپیشرفت جمهوریه اسلامی نگرانن،بامامشکل ندارن باشمادارن
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
نه خیر از اینکه دیگه نمیتونن منابع ایران رو بدزدن و دیگه نمیتونن مثل زمان پهلوانی شاه های ایران رو برکنار کنند ناراحتند
اینم مطمعن باش جمهوری اسلامی نابود بشه یه روزه کل ایران تجزیه میشه و برای اون باقی ماندش هم بین رضا دیبا و مریم رجوی با هم بر سر حکومت دعوا می کنند و اون تکه باقی مانده از ایران هم درگیر جنگ های داخلی میشه (اگه میخوای از حرفم مطمعن بشی برو یک نگاه به گروه های تروریستی دور ایران و همچنین سابقه رضا دیبا در همکاری با سازمان های اطلاعات خارجی و همچنین مردن مشکوک برادر رضا دیبا و همینطور کارهای به شدت تروریستی مجاهدین خلق در گذشته و الان تا بفهمی)
دوم الان فکر کن تو تو دوره هخامنشیان بودی موقع حمله روم و یونان میگفتی اونا با ما مشکل ندارن با شما مشکل دارند و کشورت رو دو دسته تحویل اونا میدی
...اولین نفری که میکشن خود شما وطن فروش ها هستید و تاریخ گواه این حرف منه
اگه تاریخ میخوندی هیچوقت این حرف رو نمیگفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
4
9
اسراییل باید این درک رودتشته باشه که گذشت آن زمانی که عرض اندام میکرد زمان بزن دروتمام شده شایدبه درازابکشدولی انجام خواهدشد.پس بچرخ تابچرخیم
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
2
5
درنهایت حق پیروز این جنگ خواهد بود، حق طرف ماست. ناسیونال سوسیالیست از این موضوع مطمئن است
Aijg
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
1
چرا اینجوری
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
1
5
ازچی میترسید نترسید کسان دیگه میرن جبهه شماتوشهر میمونید فقط ببینید تحریم مشکل مانیست چراکه بخش تسلیحات نظامی بیشترین تحریم وداره ببینید چه قشنگ داره پیش میره ‌پس اگه مثلا نهاده دام از خارج میاد بی ارضه بودن جهاد کشاورزیه که نمیتونه تولید کنه که گوشت ومرغ هرروز گرون میشه چیزهای دیگه هم همینطوره
پاسخ ها
التماس تفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
عزیزمن،الان دیگه دولت روحانی نیست که بهانه بیارید غربگرایه
حکومت انقلابی و دولت انقلابی و مجلس انقلابی راس کاره ، اگه راست میگن برای آب و نان کشور هم تلاش بکنن ، اینکه همه بودجه و امکانات یک مملکت در خدمت اتمی و موشکی بشه هنر نداره ، چون اگه همه چیز این مملکت رو در خدمت کشاورزی یا صنعت یا نفت هم میذاشتند الان یکی از بهترینها در جهان بودیم ، هنر اینه که اجازه داده بشه همه کار بکنن آنوقت اگه تونستیم چین و برزیل بشیم افتخار داره ، وگرنه
کره شمالی شدن که افتخاری نداره
نسیبه
|
Netherlands
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
4
9
هزار ماشالله ، هزار الله و اکبر .برای این ابهت که ایران در منطقه ایجاد کرده . به ایرانم می بالم و افتخارم اینه که ایران کشورمه ،سرزمینمه و توی این خاک جونه زدم ،رشد کردم ، قد کشیدم . خدا سایه بلند قامتان نیروهای دریایی ،ارتش ،سپاه ،زمینی و حتی نیروهای سایبری ایران و از سر منطقه نگه داره . که باعث ترس اسرائیل و آمریکا شده . درود به شرفتان . زیر سایه امام زمان سلامت و تن درست باشید . بترکه چشم اسرائیل و آمریکا. خدا سایه تون و کم نکنه .کور باد هرکس که چشم دیدن ایران را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
به خودت که سایبری هستی هم درود فرستادی شیطون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
4
3
ماشاالله به قدرت ایران که لرزه برتن آمریکایی که خودشوکدخداحساب میکردانداخته
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
2
2
دورود بر نیروی مسلح جمهوریه اسلامی. حیف زحمت شما ک یه عده ... مملکتو .... شما امنیتو ایجاد میکنید .یه عده از شما سو استفاده و مردمو بدبخت میکنن.
عطا کورد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
3
درود برایران همیشه سربلند
بازنشسته ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
2
2
باسلام و احترام خدمت همه عزیزان بزرگوار زحمت کش و رزمندگان اسلام وملت غیور ایران.لعنت خداوند بردشمنان داخلی و خارجی وغرب پرستان بی غیرت وطن فروش ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
1
درود بر ایران وایرانی سر بلند
غلامرضاشرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
1
۲شاکله ویا۲بازوی توانمنددرمختصرگفتندنظرم هست برای پیروزی تسلیحات وتجهیزات به تنهایی کارساز نیست در هیچ جنگی در دنیا چراکه توان مالی برای تثبیت موفقیت‌های جنگی یه اصل گریزناپذیرهست مادامیکه سربازامکانات تدارکاتی ودرصورت نیازدرمانی بهداشتی نباشد..مملکت ما تامادامیکه دولتهای نالایق ومدیران اختلاسگربصورت صددرصدکنارنرودهیچ اتفاق مثبت نخواهد افتاد پس مملکت ما امروز دولت ومدیران جهادی نیازدارد نه دولت ومدیران دوتابیعتی پاسپورت مضاعف داشتن =سقوط درزمره کشورهای ونزوئلا وافغانستان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
1
4
فکر نکنم نگران باشد چون تا 100 سال ما به پایشان نمی رسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
3
2
فکر کنم شما بیشتر نگرانی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین