کد خبر: ۷۴۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

توسعه ۱۰برابری حرم‌ها در کشور

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی کاظم (ع) در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه با بیان اینکه وجود عتبات عالیات جزو مراکز قدرت فرهنگی در کشور و ضرورتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: باید از این منابع به نحو احسن و متناسب با زمان بهره ببریم.
توسعه ۱۰برابری حرم‌ها در کشور
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری تولیت آستان مقدس احمد بن موسی کاظم(ع) گفت:امروز گرفتار یک جنگ نرم و هجمه فرهنگی به تمام معنا و با شبیخون و ناتوی فرهنگی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه عرصه مقابله و معارضه کاملا تغییر کرده است، افزود: طبق هشدار رهبر معظم انقلاب، تمام مظاهر هجمه‌ها و بمباران فکری ابتدا متوجه اندیشه فرزندان کشور و دوم متوجه دل و احساسات آن‌ها است.

کلانتری با بیان ‌اینکه دشمن در صدد است اندیشه را متزلزل و ایمان را نابود کند گفت: دشمن می‌خواهد باورهای جوانان را بشکند و اگر نشد، روی احساسات، رفتار و سبک زندگی تاثیر بگذارد.

وی درخصوص وظیفه و رویکرد اعتاب در شرایط فعلی کشور گفت: باید در راستای تقویت اندیشه و توجه به احساسات پاک مخاطبان برنامه ریزی کنیم.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی کاظم(ع) گفت: پس از انقلاب توسعه حرم‌ها ۱۰ برابر افزایش داشته است و امروز باید به تناسب ناتوی فرهنگی، رویکرد ما تغییر یابد و توسعه فیزیکی را کاهش داده و با همه وجود به اندیشه و دل مخاطب بپردازیم.

کلانتری با اشاره به حضور میلیونی مردم در اعتاب متبرکه و آستان‌های مقدس گفت: باید برای فرهنگ سازی و تأثیرگذاری از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: حکم اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیانگر آن است که باید یک تحول عظیم فرهنگی در ساختار و ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل بگیرد.

کلانتری تصریح کرد: به تعبیر رهبری، امروز باید در عرصه جهاد فرهنگی فعال تر وارد شویم، بنابراین اعتاب می توانند حرکت بزرگ و تحولی در سراسر کشور ایجاد کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین