کد خبر: ۷۴۵۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵

افزایش نرخ بلیت شناور‌های مسافری در هرمزگان

مدیرعامل تعاونی شناور‌های تندرو بندر بندرعباس گفت: افزایش نرخ بلیت شناور‌های مسافری بین بندرعباس و جزیره‌های قشم و هرمز با مجوز ستاد تنظیم بازار و فرمانداری بندرعباس از امروز اعمال شد.
افزایش نرخ بلیت شناور‌های مسافری در هرمزگان
آفتاب‌‌نیوز :

خلیل قاسمی، دبیر ستاد تنظیم بازار هرمزگان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ۲۱ آذر در واکنش به خبر افزایش نرخ کرایه شناور‌های مسافری بین بندرعباس و جزیره‌های استان گفته بود این خبر صحت ندارد.

اسحاق اصلاحی اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار هرمزگان در ۲ هفته اخیر مصوبه خود را تغییر داده است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار هرمزگان مسافران و گردشگران غیر قشموند برای رفتن به این جزیره ۶۷۵ هزار ریال و قشموندان ۳۲۵ هزار ریال می‌پردازند، همچنین اهالی جزیره هرمز برای سفر بین سرزمین اصلی و جزیره خود ۱۳۰ هزار ریال به عنوان قیمت بلیت پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: گردشگران هم برای رفتن به این جزیره ۶۳۰ هزار ریال می‌پردازند و نکته مهم در این زمینه خسارتی است که می‌تواند این نوع نرخ گذاری بر سفر‌های دریایی داشته باشد.

مدیرعامل تعاونی شناور‌های تندرو بندر بندرعباس افزود: شناورداران با این قیمت گذاری در صورتی که شناور دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر داشته باشند امکان آن را نخواهند داشت.

وی گفت: امید می‌رود شرایط تورم و نرخ ارز کاهش یابد تا بتوان قطعه‌های مورد نیاز برای تعمیر شناور‌ها را با هزینه‌ای مناسب از سایر کشور‌ها تامین کرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار بندرعباس ۲۰ آذر گفته بود: نرخ کرایه شناور‌های مسافری بین بندرعباس و قشم و بندرعباس و هرمز در پی تصمیم ستاد تنظیم بازار افزایش یافت.

حسین باباخانی در خصوص افزایش بدون اطلاع رسانی نرخ کرایه شناور‌های مسافری بین بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار بوده و این تصمیم هفته گذشته اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار هرمزگان نرخ کرایه سفر به بندرعباس به قشم برای گردشگران ۶۰۰ هزار ریال و برای قشموندان ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: همچنین نرخ کرایه سفر بین بندرعباس و جزیره هرمز هم برای ساکنان ۱۵۰ هزار ریال و برای گردشگران ۶۰۰ هزار ریال تعیین شد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار بندرعباس گفت: شناورداران فعال در مسیر بین بندرعباس و جزایر قشم و هرمز از چهار ماه قبل پیگیر افزایش نرخ کرایه بودند که هفته گذشته این افزایش به تصویب ستاد تنظیم بازار هرمزگان رسید.

وی اشاره کرد: کرایه شناور‌های مسافری در گذشته بین بندرعباس و قشم برای قشموندان ۲۵۰ هزار ریال و برای سایر گروه‌ها ۳۵۰ هزار ریال بود و کرایه این شناور‌های در مسیر بندرعباس و هرمز در گذشته برای ساکنان جزیره ۱۰۰ هزار ریال و برای سایر گروه‌ها ۳۵۰ هزار ریال بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین