کد خبر: ۷۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان در رهاسازی آب

کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان با هماهنگی جهادکشاورزی در خصوص رهاسازی آب به توافق رسیدند.
توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان در رهاسازی آب
آفتاب‌‌نیوز :

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: کشاورزان شرق و غرب با هماهنگی جهاد کشاورزی در جلسه‌ای که ساعت ۲۳:۰۰ چهارشنبه ششم بهمن ماه برگزار شد در خصوص رهاسازی آب به توافق و جمع بندی رسیدند.

مهران زینلیان افزود: با توجه به کمبود آب در مخزن سد زاینده رود و ممکن نبودن توزیع آب برای بخش‌های مختلف استان، مقرر شد در این مرحله آب فقط برای کشاورزان شرق رهاسازی شود.

وی با بیان این که میزان و مدت زمان آبی که قرار است رهاسازی شود پس از انجام کارکارشناسی به اطلاع می‌رسد گفت: بر اساس زمان بندی، آب سد زاینده رود روز دوازده بهمن ماه رهاسازی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آب سد چه زمانی برای کشاورزان غرب رهاسازی می‌شود افزود: کشاورزان غرب عمدتا باغدار هستند و نیاز آبی آنان بعد از نوروز است و زمان دقیق رهاسازی پس از کار کارشناسی و با توجه به بارش‌ها و رعایت خط قرمز آب شرب اصفهان اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد: اولویت بعد (دوم) رهاسازی برای کشاورزان غرب و شرق با رعایت خط قرمز تامین آب شرب اصفهان است و هیچ قولی و تضمینی برای بازگشایی نوبت دوم نمی‌دهیم و رهاسازی به میزان بارش‌ها بستگی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین