کد خبر: ۷۵۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۶
در نطق پیش از دستور:

حداد: مجلس هقتم در رفع مشکلات پرستاران کوشا بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ما تلاش پرستاران را مخصوصا در طی سال های جنگ تحمیلی فراموش نمی کنیم. مجلس هفتم در رفع مشکلات پرستاران همواره کوشا بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، غلامعلی حدادعادل در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه با تبریک روز ولادت بانوی کربلا حضرت زینب کبری به همه مسلمانان کشور و جهان و همه بانوان ایران اسلامی گفت: «حضرت زینب کبری بانویی است که پرورده دامان پاک حضرت زهرا و تربیت شده مکتب امیر المومنین علی (ع) است».

وی افزود: «بانویی که در دفاع از ولایت امام با مجاهدت و پایداری، مبارز و مقاوم و یار و همراه برادر بوده و نامش همیشه در کنار نام بلند حضرت سید الشهدا (ع) و نام کربلا و عاشورا درخشنده است».
غلامعلی حدادعادل گفت: «امیدواریم زنان ما در پیروی از این اسوه تقوی و ایمان و مجاهدت موفق باشند».

وی با اشاره به نامیدن این روز بنام روز پرستار ضمن ثنا و درود و احترام به جامعه پرستاری کشور خاطرنشان کرد:«پرستاران کسانی هستند که آسایش خود را فدای راحتی بیماران و دردمندان می کنند، خانه و زندگی را ترک می کنند و بیدار می مانند و به جای پرستاری از فرزندان خود از فرزندان و زنان و مردان بیمار نگهداری و پرستاری می کنند».

حدادعادل گفت:«بعضی از اقداماتی که در این مجلس برای بهبود وضعیت شغلی پرستاران صورت گرفته طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه آنها بوده که از سوی خود نمایندگان پیشنهاد شده و به تصویب رسیده و بصورت قانون درآمده است و انشاالله اجرا خواهد شد».

وی افزود:«همچنین در قانون مدیریت خدمات کشوری در کنار کارکنان آموزش و پرورش برای کارکنان بهداشت و درمان هم ضریب 1/1 قرار داده شده که نشانه توجه مجلس به این شغل حساس و خطیر است. در دادن مجوز و استخدامی به وزارت بهداشت و درمان هم که 14 هزار نفر در سال تصویب شده است نیز قید شده که 50 درصد از این تعداد باید پرستاران باشند».

حدادعادل گفت:«امیدوارم پرستاران کشور در خدمت به بیماران و افزایش سطح سلامت و بهداشت در کشور موفق باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین