کد خبر: ۷۵۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۱
دکتر محمود محمدی مطرح کرد:

نگرانی نسبت به آینده قانونگذاری در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود محمدی نماینده آباده درباره انجام برخی تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه‌اش گفت: «در حوزه انتخابیه‌‌ام هم در مرحله اول و هم دوم تخلفات گسترده و خرید و فروش آرا انجام شد و متاسفانه گزارشاتی را که ما به دستگاه های اجرایی داده بودیم مورد توجه جدی و اقدامات قانونی قرار نگرفت و در نتیجه در مرحله دوم انتخابات با فضای رعب‌آوری که یکی از کاندیداها ایجاد کرد مردم نتوانستند به طور آزاد رای خودشان را به صندوق‌ها بیاندازند».

وی در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب افزود: «مردم آباده تحت‌تاثیر فشارهای قومیتی و ارعاب در انتخابات شرکت کردند».

محمدی تصریح کرد: «برخی کاندیداها با خرید رای و توزیع لباس و کفش رایگان آرای مردم را مخدوش کردند و برخی نقاط با دو الی پنج‌هزار تومان رای مردم را می‌خریدند و این خرید و فروش رای هم به دستگاه قضایی گزارش شده است اما هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است».

وی ادامه داد: «حاکمیت قانون و صیانت از آرای مردم باید حفظ شود و با متخلفین که ارزش انتخابات را با سواستفاده‌های مالی از بین بردند را خواستاریم که حاکمیت با آنها برخورد قانونی کند».

نماینده آباده تصریح کرد: «بعد از انتخابات دستگاه‌های اجرایی با برخی مصلحت‌اندیشی‌ها با این تخلفات برخورد نمی‌کنند و این کار باعث می‌شود که متخلف پیروز شود و اگر این رویه در انتخابات حاکم شود باید نسبت به آینده قانونگذاری در کشور نگران بود».

وی اضافه کرد: «در کشور ما باید ابتدا قانون حاکم شود و بعد برخورد جدی با متخلفین صورت بگیرد تا ما مجدداً‌ شاهد چنین تخلفاتی در انتخابات نباشیم».

محمدی در پایان گفت: «آنقدر که ما به سلایق سیاسی در انتخابات توجه می‌کنیم به تخلفات و تقلب‌ها در انتخابات بی‌توجه‌ایم و امید است شورای نگهبان با افرادی که تخلفی در انتخابات انجام دادند برخورد جدی انجام دهد تا ما دیگر شاهد انجام این تخلفات در انتخابات نباشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین