کد خبر: ۷۵۵۰۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

گزارش‌های تازه از زندان‌های کره‌شمالی

طبق گزارش‌ها هزاران زندانی کره شمالی اخیرا در جریان یک حکم عفو آزاد شدند؛ اقدامی که مجددا توجهات را به شرایط وخیم در سیستم کیفری این کشور جلب می‌کند.
گزارش‌های تازه از زندان‌های کره‌شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

رادیو آزاد آسیا گزارش داد که این آزادی جمعی زندانیان جرائم خرد بخشی از جشن ملی به مناسبت هشتادومین سالروز تولد کیم جونگ-ایل، پدر کیم جونگ-اون، حاکم کنونی کره شمالی بود.

این روز به عنوان "روز ستاره درخشان" معروف است و گفته می شود که عفو امسال در مقیاس بزرگی انجام شده که اجازه می‌دهد مطبوعات از آن به عنوان "نمایش وسیع گذشت" کیم جونگ اون یاد کنند.

با این حال منابع اعلام کردند که برخی از زندانیان به سختی می توانستند از آزادی تازه به دست آمده خود لذت ببرند چرا که زندگی در زندان آنقدر "ظالمانه" بود که آنها در آستانه مرگ بودند.

به گزارش وبسایت دیلی تلگراف، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: همه از دیدن این زندانیان که دچار سوءتغذیه شدید بودند و به سختی می توانستند راه بروند، متعجب و شوکه شدند. برخی از این زندانیان به هیچ وجه قادر به حرکت نبودند و به همین خاطر خانواده‌هایشان مجبور شدند آنها را با برانکارد به خانه ببرند.

سیستم زندان کره شمالی بسیار خشن و پرتعداد است، به طوری که زندانیان سابق که از این کشور فرار کرده‌اند درباره گرسنگی عذاب‌آور، کار سخت و اجباری، وحشیگری و شکنجه که شامل سوء رفتار جنسی نیز باشد، گزارشهایی داده‌اند.

این زندان های کار اجباری نه تنها با مجرمان عادی بلکه با زندانیان سیاسی نیز پر شده است. براساس گزارشها، مخالفان و زندانیان سیاسی جز زندانیان آزاد شده در هفته اخیر نبوده‌اند.

اما تخلیه زندان‌های اصلی این کشور نگرانیهای جدیدی را برای آسیب‌پذیرترین قشر ایجاد کرده است چرا که کره شمالی از مشکلات شدید اقتصادی و کمبود مواد غذایی رنج می‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین