کد خبر: ۷۵۵۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

تماس تلفنی ماکرون با رئیسی؛ تهران از فرصت استفاده کند

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین به صورت تلفنی گفتگو کرده است.
تماس تلفنی ماکرون با رئیسی؛ تهران از فرصت استفاده کند
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با رئیس جمهور ایران با انداختن توپ در زمین تهران، مدعی شد که تا زمان از دست نرفته است، ایران باید تصمیمات سیاسی برای حفظ توافق در وین اتحاذ کند.

به گزارش رویترز، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود درباره مذاکرات وین به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

طبق بیانیه مذکور، ماکرون در این تماس تلفنی که به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامیده، اعلام کرده است که مذاکرات با احترام به منافع همه طرف‌ها به راه حلی رسیده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مدعی شده است که ایران باید از فرصت برای حفظ توافق وین استفاده و از یک بحران بزرگ جلوگیری کند.

همچنین شبکه خبری الجزیره نیز در همین رابطه نوشت که رئیس جمهور فرانسه در تماس با همتای ایرانی خود بر ضرورت دستیابی به توافق هسته‌ای تا زمانی که زمان کافی وجود دارد تاکید کرد.

ماکرون در این باره افزوده است: ایران باید از فرصت استفاده کند و تصمیماتی سیاسی را اتخاذ کند که حفظ توافق وین را ممکن می‌سازد.

مشابه همین اظهارات از «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز درباره مذاکرات وین مطرح شده است. وی نیز با استفاده از تاکتیک ضیق وقت مدعی شده است چنانچه ایران عجله کند، شانس توافق در وین بالاست.

همه این‌ها در حالی است که غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکا همچنان در برچیدن تحریم‌ها تعلل می‌کنند و به دنبال تداوم تحریم‌ها هستند و همچنین با استفاده از تاکتیک رسانه‌ای کردن ادعا‌های خود، سعی دارند تا با سرپوش گذاشتن بر کارشکنی‌های خود، ایران را مقصر جلوه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین