کد خبر: ۷۵۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۶
نماینده مجلس لبنان:

جعجع در ربودن دیپلمات های ایرانی دست نداشته است

آفتاب‌‌نیوز :  تونی ظهرا، نماینده مجلس و رهبر نیروهای امنیتی لبنان در گفتگو با دیلی استار تمامی اتهامات را رد کرده و گفت: ‌جعجع در سال 1982 نه رئیس آژانس امنیتی لبنان بوده و نه رهبر نیروهای لبنانی، پس نمی تواند هیچ ارتباطی به مسأله دیپلمات ها و ربوده شدن آنها داشته باشد.
او هم چنین اظهار داشت که سرنوشت این دیپلمات ها در سال 1999 و با چاپ کتاب رابرت حاتم مشخص شده است. حاتم محافظ رهبر نیروهای امنیتی لبنان در آن زمان بوده و رهبر امنیتی آن زمان نیز رابط اصلی نظامی با نیروهای اسرائیلی بوده است. بنابر نوشته های حاتم مسؤول ربودن دیپلمات های ایرانی است.
به گفته ظهرا، محافظ سابق حبیقه، رهبر نیروهای لبنان، مسئولیت او را در مورد ربودن و مرگ دیپلمات ها تایید کرده ولی به دلیل برخی دلایل سیاسی،‌ ایران هم چنان به متهم کردن جعجع ادامه می دهد. تظاهرکنندگان مقابل سفارت لبنان،‌ دولت این کشور را به روشن نکردن سرنوشت دیپلمات ها متهم کردند و از امیل لحود رئیس جمهوری این کشور خواستند برای تعیین سرنوشت آنها اقدامات جدی به عمل آورد. آنها معتقدند تا زمانی که این موضوع مشخص نشود، جعجع نباید آزاد شود.
هم چنین بیانیه ای به سفارت لبنان داده شده و در آن آمده است: بی تفاوتی دولت لبنان به سرنوشت دیپلمات های ایرانی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین