کد خبر: ۷۶۰۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳

اولتیماتوم کلیسای انگلستان به توتال برای خروج از روسیه

دو سهامدار انگلیسی توتال انرژیز هشدار دادند اگر این شرکت فرانسوی به فعالیت در روسیه خاتمه ندهد، سهام خود در این شرکت را واگذار خواهند کرد.
اولتیماتوم کلیسای انگلستان به توتال برای خروج از روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

هیات صندوق کلیسای انگلستان و کمیسیونرهای کلیسا برای انگلیس پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت توتال انرژیز را برای خروج از روسیه تحت فشار گذاشته اند. رفتار این سهامداران نشان می دهد چطور شرکتها با فشار برای منزوی کردن دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مواجه هستند.

توتال انرژیز اعلام کرد خرید نفت روسیه و سرمایه گذاری در پروژه های جدید در این کشور را متوقف خواهد کرد اما همچنان سهمش در نواتک و پروژه های دیگر را حفظ خواهد کرد.

دولت فرانسه تاکنون به توتال انرژیز اجازه داده است در خصوص فعالیتش در روسیه تا زمانی که تحریمها را رعایت کند، خودش تصمیم بگیرد. از سوی دیگر انگلیس فعالانه از شرکتها می خواهد همکاری با مسکو را متوقف کنند. بریتیش پترولیوم و شل اعلام کرده اند از روسیه خارج خواهند شد و احتمالا در این فرآیند دهها میلیارد دلار ضرر و زیان متحمل می شوند.

شرکتها به حدی تحت فشار قرار دارند که شل پس از انتقاد شدید از این شرکت برای خرید یک محموله نفت روسیه، مجبور شد ماه جاری عذرخواهی کند.

این دو صندوق انگلیسی در نامه مشترکی به پویانه نوشتند: حمله نظامی روسیه به اوکراین نشان می دهد موضع توتال انرژیز با حفظ مجوز اجتماعی برای فعالیت منطبق نیست. ما بر جدیت درخواستمان تاکید می کنیم و موقعیت خود به عنوان سهامداران توتال انرژیز را در صورتی که این شرکت اقدامات بیشتری انجام ندهد، مورد بازبینی قرار خواهیم داد.

توتال انرژیز که روسیه را یکی از اولویتهای خود برای توسعه در حوزه گاز طبیعی مایع قرار داده است، در معرض خطر ضرر بزرگی قرار دارد. این شرکت در حدود یک پنجم از شرکت نواتک و همچنین در پروژه LNG یامال ۲۰ درصد و در پروژه تحت ساخت LNG ۲ آرکتیک ۱۰ درصد سهم دارد.

فعالیتهای روسی در حدود پنج درصد از ۲۹.۱ میلیارد دلار جریان نقدی توتال انرژیز در سال ۲۰۲۱ سهم داشت و پویانه ماه گذشته اظهار کرد: این شرکت حدود ۵۰۰ میلیون دلار از نواتک دریافت کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بلومبرگ نیو انرژی فاینانس برآورد کرد اگر توتال روابطش با روسیه را در سال میلادی جاری قطع کند، ۱۴ درصد از تولید LNG خود را از دست خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین