کد خبر: ۷۶۲۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

سردار باقری: راهیان نور «جهاد تبیین» است

سردار باقری با اشاره به اینکه مردم در یادمان‌های شهدا می‌بینند که چگونه یک ملت با دست خالی از سرزمین، حیثیت و اعتقادات خود دفاع می‌کند، گفت: از این جهت راهیان نور می‌تواند «جهاد تبیین» محسوب شود.
سردار باقری: راهیان نور «جهاد تبیین» است
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز، ۷ فروردین با حضور در یادمان شهید «حسن باقری» در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار کرد: این یادمان در نزدیکی خط مقدم قرار دارد و از اماکنی همچون بیمارستان و رختشورخانه برخوردار است.

وی ادامه داد: مردم در این یادمان‌ها می‌بینند که چگونه یک ملت با دست خالی از سرزمین، حیثیت و اعتقادات خود دفاع می‌کند؛ از این جهت راهیان نور می‌تواند «جهاد تبیین» محسوب شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همه شهیدان جایگاه والا و برجسته‌ای دارند و باید آن‌ها را کشف کرد؛ البته قصدی نیست که بگوییم شهیدی از دیگری برتری دارد؛ اما شهید باقری ویژگی‌های خاص خود را داشت که ملت عزیز ما قدری از آن را شنیده‌اند و درک کردند.

سرلشکر باقری بیان کرد: یادمان شهید باقری در محدوده فکه و نزدیک به عراق است. عملیات «والفجر یک» حدود ۴۰ سال قبل در این منطقه اجرا شد.

وی یادآور شد: شهید باقری به‌عنوان طراح عملیات باید صحنه را از نزدیک چندین بار بررسی می‌کرد؛ لذا در این منطقه حضور یافتیم و پس از توجیه وضعیت منطقه، تلاش کردیم تا بهترین مسیرهای عملیاتی را انتخاب کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود تصریح کرد: شهید باقری در آن دوران به‌عنوان «نماد طراحی جنگ» مطرح بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین