کد خبر: ۷۶۲۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

ادامه تلاش‌ها برای حل بحران سیاسی در لیبی

به دنبال ادامه بحران سیاسی در لیبی، فتحی باشاغا، نخست وزیر این کشور، از تلاش‌ها برای متقاعد کردن عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت موقت جهت کناره‌گیری از سمت خود خبر داد.
ادامه تلاش‌ها برای حل بحران سیاسی در لیبی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آی 24، فتحی باشاغا، نخست وزیر لیبی که اخیرا از سوی پارلمان تعیین شد، اعلام کرد تلاش‌ها برای متقاعد کردن عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر موقت جهت کناره‌گیری از سمت خود در ازای حفظ امنیت و اعطای مصونیت سیاسی به وی خبر داد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط باشاغا سه شنبه پس از ساعت ها آمادگی خود را برای ورود به طرابلس اعلام کرد، اما در مقابل بر امتناع از ریختن خون تاکید کرد و گفت: می توانم هر لحظه که بخواهم وارد طرابلس شوم اما ترجیح دادم منتظر بمانم و تا چند روز دیگر به آرامی و بدون خونریزی وارد پایتخت خواهم شد.

عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت موقت لیبی با تحویل قدرت به دولت جدید مخالف است و تاکید دارد که قدرت را تنها به دولتی می‌دهد که از طریق پارلمان جدید و منتخب تعیین شود نه پارلمان سابق اما به دلیل اختلافات میان نهادهای رسمی لیبی درباره قوانین انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار بود ۲۴ دسامبر برگزار شود به تاخیر افتاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین