کد خبر: ۷۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۸
در اجلاسیه جامعه مدرسین در قم مطرح شد:

طرح ترور و ربودن احمدی‌نژاد در عراق ناکام مانده‌است

احمدی‌نژاد: بعضی‌ها برای متخلفین پوشش درست می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: محمود احمدی نژاد در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه و روحانیت را سنگربان و پرچمدار حکومت الهی در جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و به تشریح اوضاع داخلی و خارجی کشور و مهمترین دستاوردهای دولت نهم در عرصه‌های مختلف پرداخت. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمود احمدی‌نژاد پنج شنبه در ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) و با حضور علمای سراسر کشور برگزار شد گفت: «فلسفه وجودی عالم امکان و خیرات و برکات جهان هستی به واسطه حضور انسان و خلیفه الله است. خداوند همه کائنات را برای انسان آفرید و انسان را برای خود برگزید. انسان باید در قالب ارتباط با دیگران و خدا پرستی ماموریت خود را به عنوان مظهر تجلی قدرت الهی انجام دهد. البته جامعه نیز با میزان ارتباطی که با خلیفه صالح الهی برقرار می‌کند در مسیر کمال قرار می‌گیرد».

وی به جایگاه حکومت صالحان اشاره کرد و افزود: «برای تجلی یافتن مظهر انسان کامل باید حکومت صالحان تشکیل شود. افتخار جمهوری اسلامی نیز در استقرار نظام ولایت است و رمز عزت، پیشرفت، صلابت و تحول آفرینی کشور ما هم بر این اساس است. انقلاب‌های روی داده در سایر کشورها در نسل دوم به فراموشی سپرده می‌شود، در حالی که در ایران انقلاب هر روز زنده و پویاتر می‌شود».

محمود احمدی‌نژاد گفت: «در ایران نسل‌های سوم و چهارم پرشور است. رمز آن هم در اتصال نظام به امام است. خوشبختانه روحانیت و حوزه‌های علمیه پرچمدار این نظام الهی هستند، البته باید فراتر از این و در سطح جهانی حضور داشت».

وی به محوریت روحانیت و حوزه‌های علمیه در اندیشه رهایی بخش انسان اشاره کرد و گفت: ‌«همان‌طور که علما و روحانیت در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی حضور دارند، باید موتور محرک جامعه اسلامی باشند».

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: «تنظیم، تعریف و پیگیری اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی به عهده روحانیت و علما و مراجع است. دامنه این مسؤولیت بسیار وسیع است و چه کسی جز روحانیت اصیل و انقلابی می‌تواند سنگربان مستحکم نظام اسلامی باشد»؟

وی به ضرورت رابطه روحانیت و حوزه‌های علمیه با نظام اشاره کرد و گفت: «آیا می‌شود رابطه روحانیت و حوزه‌های علمیه را از نظام و حاکمیت تفکیک کرد؟ خدا را سپاسگزاریم که در ایران علما پرچمدار عدالت، اخلاق و برادری هستند و پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند و انشاء‌الله فراتر از مرزهای کشور سنگربان اسلام خواهند بود». 


در تمام ملاقات‌های خارجی محور صحبت‌ها دعوت جهان به احکام الهی است
رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود فرهنگ را پایه و اساس و روح حاکم بر فعالیت‌های اسلامی در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: «اگر در جامعه فعالیت اقتصادی، سیاسی و یا اجتماعی می‌شود، باید هدف و روح حاکم بر آنها فرهنگی باشد و این دولت در سه سال اخیر در همین راستا حرکت کرده است». 

رئیس جمهور به فضای فرهنگی پیش از روی کار آمدن دولت نهم اشاره کرد و یادآور شد: «برای پی‌بردن به فعالیت‌های این دولت باید به سه سال پیش و فضای حاکم در آن زمان پرداخت. متاسفانه در آن دوران قیام امام حسین (ع) را رسماً به زیر سئوال بردند و اهانت‌کنندگان از سوی مراجع رسمی حمایت می‌شدند. همچنین صلاحیت و کفایت حکومت به طور گسترده زیر سئوال می‌رفت و حتی علمای برجسته با عناوین مختلف مورد هتک حرمت قرار می‌گرفتند و با ترفندهای مذبوحانه اندیشه‌های لیبرال و سکولار مورد حمایت قرار می‌گرفت. اما امروز به فضل الهی با افتخار اعلام می‌کنم که ادبیات و آرمان دولت، دینی است و به خاطر آرمان دینی، سختی‌ها را در داخل و خارج کشور تحمل می‌کنیم». 

وی افزود: «باید ببینیم امروز در کجا قرار گرفته‌ایم. ادبیات و آرمان دولت، انقلابی و دینی است. به عشق حاکمیت دینی شب و روز را نمی‌شناسیم. در تمام ملاقات‌های خارجی محور صحبت‌ها دعوت جهان به احکام الهی است و دولت عمیقاً معتقد است که راه نجات بشر، حاکمیت احکام دینی است و با همین نگاه و جهت‌گیری حرکت خود را تنظیم کرده است. افزایش بودجه فعالیت‌های قرآنی، اصلاح مبانی و جهت‌گیری‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و افزایش بودجه عمرانی و عمومی در بخش فرهنگ، از جمله اقدامات دولت نهم در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ اسلام ناب است». 

بودجه فعالیت‌های قرآنی بیست برابر شده است
وی با ارائه گزارشی در خصوص بودجه و فعالیت‌های فرهنگی گفت: «بودجه فعالیت‌های قرآنی بیست برابر شده است چرا که معتقدیم باید قرآن مبنای عمل در جامعه قرار گیرد و هنوز هم به نظر می‌رسد کم باشد. در شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت دانش آموزان بسیاری از کتب دینی آموزش و پرورش بازنویسی شده است بودجه فرهنگی و عمرانی مساجد ارتقاء چشمگیری داشته است».

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: «امروز فضای امید، نشاط و روحیه انقلابی در کشور حاکم شده است، البته ضعف‌هایی هم وجود دارد. در فعالیت فرهنگی اصیل و پایدار در ابتدای کار هستیم و دولت معتقد است که باید عرصه فرهنگ به پایگاه‌های اصیل و ماندگار از جمله مساجد و علمای بلاد اسلامی متصل شود». 

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد: «دولت باید از حوزه علمیه به عنوان پایگاه انتشار دین حمایت کند اما سیاستگذاری و هدایت آن بر عهده علما و مراجع تقلید است». 

از رهگذر تعلل مجلس مبلغ کلانی را متضرر شدیم
رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با ارائه آمارهایی به مقایسه اوضاع اقتصادی قبل و بعد از روی کار آمدن دولت نهم پرداخت و گفت: «وقتی دولت را تحویل گرفتیم، رشد اقتصادی 2/4 درصد بود، بدهی‌های سنگین داخلی و خارجی داشتیم، تورم متوسط 15/16 درصد و سهم نفت نیز در بودجه 67 درصد بود، اما امروز به‌رغم سنگین‌ترین تهاجم‌ها و تحریم‌های اقتصادی، رشد اقتصادی در سال گذشته، 8/7 درصد بود و سهم نفت در بودجه نیز بیش از 12 درصد کاهش یافته است. همچنین بدهی به بانک‌ها در داخل و خارج را به شدت پایین آورده‌ایم ضمن اینکه سهم اقدامات عمرانی در بودجه به بالاتر از 26 درصد رسیده است». 

احمدی‌نژاد افزود: «در راستای واگذاری شرکت‌های دولتی به مردم در طول 15سال گذشته 2700 میلیارد تومان واگذار شده بود اما تنها در دو-سه سال اخیر 32هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی به مردم واگذار شده است». 

رئیس جمهور به وجود 3میلیون بیکار در آغاز فعالیت دولت نهم اشاره کرد و گفت: «در دوران فعالیت این دولت 5/2 میلیون شغل ثابت ایجاد شده است و این در حالی است که جمعیت متولدین سال‌های 60 تا 64 هم وارد بازار شغل و مسکن می‌شوند». 

وی با اشاره به شروع بیش از 90 هزار پروژه عمرانی در دوران دولت نهم و اتمام نیمی از آن یادآور شد: «46 هزار پروژه در دولت پیشین آغاز شده بود که 33 هزار پروژه آن در این دولت تکمیل شده است». 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی یکی از راه‌های کاهش تورم است».
 
رئیس جمهور در ادامه به وجود نوسان قیمت در برخی کالاها و تورم اشاره کرد و چهار علت اساسی را برای ایجاد تورم در جامعه برشمرد و گفت: «اولین عامل تورم ناشی از عملکرد دولت است؛ یعنی اگر دولت‌ها پول نفت را مستقیماً به بازار عرضه کنند، تورم‌‌زا خواهد بود اما دولت نهم سنگین‌ترین فشار را به خود وارد کرد و موضوع تزریق مستقیم پول نفت به بازار را در سال 86 به صفر رساند». 

وی افزود: «عامل دوم، تورم وارداتی است. در این مورد تنها اقدامی که دولت می‌تواند انجام دهد، این است که تعرفه برخی کالاها را پایین آورد». 

احمدی‌نژاد خلق پول از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و نیز برخی سوداگری ها یعنی همان تورم ناشی از فضای روانی را از دیگر عوامل تحمیل تورم به جامعه دانست و گفت: «دولت تدابیری اندیشیده و امیدوار است به زودی این مشکلات را کنترل و مهار کند».
 

وی گفت: «از مهر ماه سال گذشته تورم جهانی را پیش بینی کرده و به مجلس اعلام کردیم. علیرغم برنامه‌ریزی‌ها و درخواست بودجه برای تامین برخی نیازهای ضروری، این مهم توسط مجلس شورای اسلامی محقق نشد و از این رهگذر مبلغ کلانی را متضرر شدیم». 

رئیس جمهور درباره جو سازی‌ها و هجمه علیه دولت گفت: «بعضی‌ها برای متخلفین پوشش درست می‌کنند و بدون احتساب مسائل به دولت هجمه می‌آورند. در حالی که بخش زیادی از مسائل اقتصادی دست دولت نیست». 

در دوره دولت نهم همبستگی ملی به شدت تقویت شده است
رئیس جمهور با بیان اینکه در دوره قبل از دولت نهم همه شیپورها در جهت ایجاد تفرقه و یأس در جامعه نواخته می شد، تصریح کرد: «با توجه به خدمات دولت‌های گذشته اعلام می‌کنیم که در دولت فعلی سیاسی کاری وجود ندارد و اولویت نخست خدمت به مردم است. بحمدالله در دوره دولت نهم همبستگی ملی به شدت تقویت شده است و روحیه امید در جامعه حاکم شده است». 

رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضور دولت در عرصه سیاست خارجی حضوری اعتقادی و آرمانی است، گفت: «دولت در این عرصه بر مبنای تکلیف دینی عمل می‌کند و ذرّه‌ای در آن بازی سیاسی وجود ندارد». 

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت‌های زورگو در موضوع هسته‌ای همه توان خود را به کار گرفته اما در شکستن اراده ملت ایران ناکام مانده‌اند، تصریح کرد: «موضوع هسته‌ای از نظر ما تمام شده است و حتی اخیراً بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند که این بازی، اسباب آزمایش است و این نیز جز ذلت برای آنها رهاوردی نخواهد داشت». 

وی تاکید کرد: «دولت نهم در سیاست خارجی و موضوع هسته‌ای قدم به قدم و با شناخت دقیق از محیط جهانی گام برمی‌دارد». 

دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان قادر نیستند آسیبی به کشورمان وارد کنند، تصریح کرد: «امروز شرایط دشمنان به گونه‌ای است که از نظر روحی منفعل و بریده‌اند و به فضل الهی دستی که به سمت ایران بلند شود، به سرعت قطع خواهد شد؛ چرا که دوران زورگویی و قلدر‌مآبی به لحاظ نظری و عملی به پایان رسیده و نشانه‌های آن به وضوح نمایان است». 

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به سفر چندی پیش خود به عراق اشاره نمود و خاطر نشان کرد: «من اولین رئیس دولتی بودم که با اعلام قبلی دو روز به این کشور سفر رسمی کردم. پیش از من روسای دولت‌های آمریکا و انگلیس به واسطه حضور گسترده نظامیان خود در این کشور چند ساعتی حضور پیدا کرده اما هیچ کدام از آنها شب را در عراق نمانده‌اند». 

رئیس جمهور همچنین با یادآوری اینکه حاضر نشده در سفر عراق در منطقه تحت کنترل آمریکایی‌ها (منطقه خضرا) اقامت گزیند، خبر داد: «براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند». 

بوش دو مرتبه تصمیم جدی گرفته تا به ایران حمله کند
در این جلسه که قریب به اتفاق اعضای جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و برخی مدعوین آن حضور داشتند، رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در سال گذشته و امسال، بوش دو مرتبه تصمیم جدی گرفته تا به ایران حمله کند اما با مخالفت فرماندهان نظامی این کشور از این اقدام بازمانده است».

وی با اشاره به اینکه تعرض به ایران به عقده بوش تبدیل شده، گفت: «وی حتی به مشاوران خود پیشنهاد کرده تا صرفا به یک یا دو شهر ایران حمله شود و پس از مخالفت آنها خواستار شکستن دیوار صوتی ایران شده و هر بار مشاوران وی و فرماندهان نظامی تاکید کرده‌اند هرگونه تعرض به ایران، جهنمی را به وجود می‌آورد و این بر خلاف مصالح آمریکاست».

وی تاکید کرد: «انشاءالله به فضل الهی مقامات آمریکا این آرزو را به گور خواهند برد».

وی در پایان تاکید کرد: «دوران حاکمیت ارزش‌های الهی آغاز شده و قدرت‌های غیر الهی هم به لحاظ مادی و هم معنوی در سراشیب سقوط قرار گرفته‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۰
0
0
دشمنان نتوانستند احمدي نژاد را بدزند و [...] ما همچنان بايد از وجود ايشان مشعوف و مسرور شويم.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
كم مانده بود كه مردم ايران از خدمات ارزنده ايشان محروم شوند
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
ملت ايران انقدر ها [...] نيست والا نقشه شوم امريكا به اجرا در ميامد
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
انشاء الله مشکلات کشور حل می شوند،همه کمک کنند.
دشمنان کاری از پیش نمی برند.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
سلام .بالاخره ما نفهميديم آقاي احمدي نژاد چند شغل ثابت ايجاد كرده در ديدار با دانشجويان فرموده بودن يك ميليون در قم فرمودن دونيم ميليون؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
فقط از آقاي رييس جمهور استدعا دارم نام آن دشمنان را نيز اعلام كنند تا مردم ايران كه از شناختن دشمنان داخلي هميشه محرومند (چون آقاي رييس جمهور هيچ وقت اسم از كسي نمي برند) حداقل دشمنان خارجي خود را بشناسند.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
خدا را شكر كه خادم ملت را ندزديدند و الا ما از گرسنگي و بي كسي ميمرديم .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
اين هم يك پرده ي ديگر از [...] جناب رپيس جمهور..به نظر مي رسه ايشان در سال اخر به سيم اخر زده اند و هرچه دل تنگشان مي خواهد مي گويند..البته فضل و كرامات ايشان را نهايتي نيست..بنابراين خيلي بعيد است كه اين [...] نيز به همين جا ختم شود...
واقعا..منظور از اين گونه حرف زدن چيست..ايشان بقيه را [...] فرض كرده اند..
خدا اخر و عاقبت اين مملكت را [...] به خير كند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
باز ايشان دچار [...] شده اند .
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
خدا را شاكريم كه احمدي نژاد را دوباره به ما داد و از طرفي براي [....] ناراحت و متاسفيم كه از نعمت وجودي ايشان محروم شدند .
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
آقای رئیس جمهور بس کنند،این حرف‌ها مشکلی را حل نمی کنند.
آقای احمدی نژاد 3 سال گذشت،به هیچ کدام از وعده هایت عمل نکردی،پس کی؟
آیا بهتر نیست محترمانه کنار بروید و سعی نکنید با شعار کشور را اداره کنید؟کشور را به دست افراد کاردان و خبره بسپارید.
روحانیت به داد کشور برسد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
ايا واقعا امريكا فكر مي كند كه مي تواند [...] يا شايد هم مي خواستند از نظرات ايشان براي حل كردن مشكلاتشان استفاده كنند!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
اول اينكه از قديم گفتند مال [...]دوما ببينيد چقدر [...] شده ايم كه مي خواهند رئيس كشورمان را بدزدند بعد رئيس جمهور ما [...] ما هم داريم عشق مي كنيم!!!!! من ياد رئيس كشور پاناما افتادم. در هر صورت ازاينكه ايشان [...]برنده شدند به ايشان تبريك مي گوييم. تا باشد اين پيروزي هاي!!!! درخشان[...]
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
؛در تمام ملاقات‌های خارجی محور صحبت‌ها دعوت جهان به احکام الهی است ؛[...]
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
از رهگذر تعلل مجلس مبلغ کلانی را متضرر شدیم
قابل توجه آقاي حداد عادل
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
واقعا خدا اونها رو خیلی[...] كه نتونستند ايشون رو بدزدند!!!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
البته ايشون جاي دزديدن هم داره [...] .اين همه كارهاي خارق العاده!!!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
با سلام
بنظ ميرسد كه هاله نور كم كم دارد كار دست حضرت ؛ معجزه هزاره سوم ؛ ميدهد. خدا آخر و عاقبت ما را به خير كند.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۳۱
0
0
شكر ايزد كه به اقبال كله گوشه گل نخوت باد دي و شوكت خار آخر شد
من ديگه چيزي به ذهنم نميرسه بگم الا اينكه دعاي شفاي آجل كنم براي همه
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۱
0
0
من در عجبم دولتي كه نمي تواند برنامه ريزي درستي در مورد سيب زميني و پياز مردم كند و ما هر سال با كمبود يا اضافه بر داشت آنها روبرو هستيم چطور مدعي مي شود كه تورم جهاني را پيش بيني كند؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۱
0
0
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۲
0
0
كافي است صحبتهاي آقاي دكتر عبدالعلي زاده در برنامه مثلث شيشه اي را مرور نماييد .آنگاه متوجه خواهيد شد ميزان وعملكردخرد و هوش جمعي كابينه آقاي دكتر احمدي نژاد در رابطه با مسائل كلان واصلي كشور چقدر مي باشد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین