کد خبر: ۷۷۳۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

مقاومت نیرو‌های اوکراین زیر آتش سنگین توپخانه روسیه

ارتش اوکراین می‌گوید نیرو‌های نظامی این کشور روز یکشنبه ۲۹ مه با وجود آتش سنگین توپخانه نبرو‌های روسی، همچنان در سیورودونتسک، بزرگ‌ترین شهر منطقه لوهانسک استان دُنباس مقاومت کردند.
مقاومت نیرو‌های اوکراین زیر آتش سنگین توپخانه روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

سرهئی گایدای، فرماندار لوهانسک می‌گوید آتش خمپاره دشمن به حدی سنگین بود که امکان برآورد تلفات و خسارات وجود ندارد.

پیشروی نیرو‌های روسیه در جبهه شرق در حالی ادامه دارد که دولت اوکراین در روز‌های اخیر بار‌ها از همپیمانان غربی خود خواسته است تا سلاح‌های دوربردتری را در اختیار این کشور قرار دهند.

نبرد برای کنترل سیورودونتسک واقع در ساحل شرقی رودخانه دونتس، به یکی از اولویت‌های اصلی ماشین جنگی روسیه بدل شده است. به نظر می‌رسد کرملین در چهارمین ماه جنگ در پی دستاورد‌های هر چند با سرعت پایین، اما مستحکم در دنباس است.

فرماندار لوهانسک روز یکشنبه با انتشار پیامی در تلگرام نوشت: «نیر‌های روسی در هتل میر در نزدیکی شهر متمرکز شده اند. با وجود اینکه مقاومت نیرو‌های اوکراینی، سربازان روس را زمین‌گیر کرده و امکان پیشروی را از آن‌ها گرفته است، اما اوکراینی‌ها هم در حال حاضر امکان عقب راندن آن‌ها را ندارند.»

تجاوز نظامی روسیه؛ فرماندار لوهانسک: ممکن است نیرو‌های اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی شوند
مرکز پژوهش‌های جنگ در واشنگتن می‌گوید به نظر می‌رسد روس‌ها برنامه روشنی برای محاصره و تصرف سیورودونتسک ندارند. در مقابل، نیرو‌های اوکراینی با وجود تلفات سنگین، ضربه‌های جدی به دشمن وارد کرده‌اند.

کارشناسان این پژوهشگاه به خبرگزاری رویترز گفتند ولادیمیر پوتین برای تصرف یک شهر کوچک از مردم روسیه فداکاری بزرگی می‌خواهد؛ امری که نشانگر وضعیت نامناسب او در چهارمین ماه از آغاز جنگ اوکراین است.

رئیس جمهوری روسیه و دیگر رهبران سیاسی و نظامی این کشور بار‌ها تاکید کرده‌اند که دیر یا زود به اهداف خود در اوکراین دست پیدا می‌کنند. این اراده در حالی مکررا طرح می‌شود که اوکراین، با بهره‌مندی از حمایت ناتو، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی توانسته ماشین جنگی روسیه در خاک کشور خود را متوقف کند. با این حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در ۲ هفته گذشته بار دیگر از همپیمانان بین المللی کی‌یف درخواست تسلیحات قدرتمندتر دفاعی و تهاجمی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین