کد خبر: ۷۷۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

روسیه گاز صادراتی به دانمارک را از فردا قطع می‌کند

شرکت گاز پروم روسیه اعلام کرد که گاز صادراتی به دانمارک را از فردا (چهارشنبه) قطع خواهد کرد.
روسیه گاز صادراتی به دانمارک را از فردا قطع می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت گاز پروم اعلام کردکه این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که دانمارک از سازوکار پرداخت بهای گاز با روبل خودداری کرد.

شرکت گاز پروم پس از خودداری هلند از پرداخت هزینه های گازی با ارز روبل، اعلام کرد که تامین گاز برای هلند را از امروز(سه شنبه) متوقف می کند.

این درحالی است که شارل میشل رییس شورای اروپا در نشست دیروز سران اتحادیه اروپا ضمن اعلام توافق اتحادیه اروپا برای توقف بخش بزرگ واردات نفت از روسیه، افزود: این تصمیم به سرعت بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را متوقف می‌کند و منبع عظیمی از درآمد روسیه برای تامین مالی ماشین جنگی خود را کاهش می‌دهد.

«گازترا» شرکت هلندی خریدار گاز از تولیدکنندگان داخلی و خارجی، تصمیم گرفته تا از "الزامات پرداختی یکجانبه گازپروم" تبعیت نکند. گازپروم روسیه نیز در واکنش صادرات گاز به هلند را از ۱۰ خرداد متوقف می کند.

برخی شرکت‌های انرژی اروپا، پرداخت پول گاز روسیه به روبل را پذیرفته‌اند و بروکسل اوایل این ماه، راهنمای جدیدی را برای تجارت شرکت‌های اروپایی با روسیه منتشر کرد که چگونگی پرداخت پول گاز به روبل، بدون نقض تحریم‌ها را آموزش می‌دهد.

شرکت گازپروم روسیه در اواخر آوریل، صادرات گاز به لهستان را به خاطر نپذیرفتن پرداخت هزینه‌ها به روبل قطع کرد اما این کشور همچنان از طریق آلمان و با واسطه از گاز روسیه استفاده می کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین