کد خبر: ۷۷۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

دستگیری عامل اغفال، اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی

خانمی با مراجعه به پلیس فتا در اظهارات خود، عنوان کرد: در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی غریبه که خود را ورزشکار و ثروتمند معرفی کرده بود، آشنا شدم و پس از مدتی با وعده کار و ازدواج به او اعتماد کرده و عکس‌های خصوصی ام را برایش ارسال کردم و وقتی به خواسته اش مبنی بر انتقال وجه به حسابش پاسخ منفی دادم، عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر کرد.
دستگیری عامل اغفال، اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده انتظامی ملایر همدان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با وعده کار و ازدواج، اقدام به ‏اغفال، اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی زن جوان کرده بود با هوشمندی ماموران پلیس فتای ‏شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد ساکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار فیلم و تصاویر خصوصی و اخاذی از وی در صفحات اینستاگرامی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: خانمی با مراجعه به پلیس فتا در اظهارات خود، عنوان کرد: در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی غریبه که خود را ورزشکار و ثروتمند معرفی کرده بود، آشنا شدم و پس از مدتی با وعده کار و ازدواج به او اعتماد کرده و عکس های خصوصی ام را برایش ارسال کردم و وقتی به خواسته ‌اش مبنی بر انتقال وجه به حسابش پاسخ منفی دادم، عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر کرد و تاکنون هفت میلیون ریال از من دریافت کرده است."

فرمانده انتظامی ملایر اظهار کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، فرد خاطی در یکی از استان های شمالی کشور مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با توقیف ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.

ساکی در رابطه با نحوه فریب شاکی، تصریح کرد: متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد با ترفند استفاده از تصویر شخص دیگر و معرفی خود به عنوان فردی متمول و ورزشکار و با وعده کار با مزایای بالا و ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و با انتشار آن، اقدام به اخاذی کرده است که توسط پلیس فتا دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ملایر به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی تحت هیچ عنوان، به افرادی که با وعده‌ وعیدهای مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند، اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

ساکی تصریح کرد: این پرونده همچنان در پلیس فتای شهرستان در دست بررسی است و دیگر شاکیان احتمالی برای پیگیری می توانند به پلیس فتای شهرستان مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین