کد خبر: ۷۸۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۴
نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی:

وزیر اقتصاد آمار و ارقام واقعی را اعلام کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مردم زاهدان در خانه ملت گفت: «اولویت مهم در وزارت اقتصاد و دارایی، تدوین استراتژی توسعه اقتصادی کشور است».

پیمان فروزش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، با اشاره به اینکه  شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی یکی از پیشنهاد دهندگان و همچنین دبیر کارگروه تحول اقتصادی در حوزه ریاست جمهوری است، گفت: «حسینی باید اقدام به تشکیل این کارگروه در وزارت اقتصاد نماید».

نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: «در صورتی که وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل این کارگروه را مطابق با برنامه‌ای که در کمیسیون ویژه مشترک وجود دارد انجام دهد می‌تواند به یک همگامی با مجلس برسد».

فروزش اظهار داشت: «آقای حسینی باید در راستای اهداف و برنامه‌هایی که برای این وزارتخانه ارائه نموده‌اند ،گام بردارند و به آن چیزی که ادعا کرده‌اند، برسند».

وی اظهار داشت: «با توجه به اینکه شاخص‌های کلان اقتصادی مانند نرخ رشد نقدینگی، تورم و بیکاری در حال طی کردن روند صعودی خود به طور شتابان است، این وزارتخانه باید در شرایطی که به سال آخر برنامه پنج ساله چهارم نزدیک می‌شویم و طبق همین برنامه این شاخص‌ها را بهبود ببخشد و از طرف دیگر برنامه پنج ساله پنجم اقتصادی را هم به گونه‌ای طراحی کند که بتواند به اهدافی که در کشور مد نظر قرار دارد برسد». 

نماینده زاهدان با بیان اینکه مشکل ما در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌های اجرایی کشور نداشتن اطلاعات درست است، گفت: «من در جلسه حضوری که با حسینی داشتم اعلام کردم که براساس اطلاعات درست، آمار و ارقام را ارائه کند تا بتوانیم با تکیه براین اطلاعات، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم».

فروزش در پایان افزود: «با توجه به اینکه وزارت اقتصاد یک وزارت فرابخشی است اولین نیاز آمار درست و صحیح از وضعیت اقتصادی موجود در کشور است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین