کد خبر: ۷۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۷
آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی تاکید کرد:

عده‌ای به دنبال خانه‌نشین كردن علما هستند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی علما و مراجع تقلید را از نعمات الهی برای نظام اسلامی دانست و گفت: «مراجع تقلید و عالمان دینی، مدافعان اسلام، نظام و مردم هستند و به همین دلیل عده‌ای به دنبال خانه‌نشین كردن آنان هستند». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،به نقل از ایسنا، آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی روز چهارشنبه در ششمین جلسه تفسیر قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س)، با بیان اینکه مراجع قدرشناس فداکاری‌ها و ایثارگری‌های جوانان این کشور هستند، گفت: «كسانی‌كه به دنبال خانه‌نشین كردن مراجع شیعیان هستند، این آرزو را به گور خواهند برد». 

وی با بیان اینكه برخی تقلید را كوركورانه می‌دانند، اظهار كرد: «تقلید از مراجع به معنای رجوع به كارشناس، متخصص در دین و رجوع به فرد آگاه است، درست مانند بیمار که برای درمان به پزشک مراجعه می‌کند». 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به ادعای برخی در عدم ضرورت تقلید گفت: «هر كسی كه به جایگاه و درجه اجتهاد رسیده است و می‌تواند از منابع قرآنی و روایی، به احكام عمل كند، تقلید بر او حرام است». 

مكارم شیرازی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دروغگویی یكی از مشكلات جامعه امروز است تصریح كرد: «اگر مردم به دولت یا دولت به مردم دروغ گوید، شیرازه كشور متلاشی خواهد شد». 

وی نقش زبان را در حفظ ایمان بسیار مهم دانست و افزود: «باید كانون خانواده با صدق و راستگویی استوار شود. زبان هم آتش‌آور كانون خانواده و هم خاموش كننده آتش است؛ اگر به درستی هدایت شود، بسیاری از مشكلات از بین خواهد رفت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین