کد خبر: ۷۹۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۰

سرقت از یک منطقه باستانی در استان کرمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دلیل کم‌توجهی مسئولان، منطقه «رشک وسطای زرند» که احتمالا دارای محوطه‌های باستانی می‌باشد مورد سرقت سارقان میراث فرهنگی قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از کرمان، دو هفته قبل، اهالی مناطق اطراف با دیدن رفت و آمدهای مشکوک در اطراف این تپه حساس می‌شوند. اما زمانی متوجه حضور سارقان میراث فرهنگی شدند که آنها بیل وکلنگ خود را جا گذاشته و رفته بودند. 

یک مقام آگاه با اشاره به اینکه بنایی که زیر این تپه‌ها آرمیده روزگاری محل زندگی بوده اذعان داشت: «اما کشف واقعیت در مورد ساکنان این مکان و قدمت آثاری که شاید هنوز مانده باشد بر عهده کارشناسان میراث فرهنگی است که این روزها در کنار غفلت و بی‌توجهی به وجود آمده این آثار طعمه حفاری دزدان میراث فرهنگی شده است». 

وی اضافه کرد است: «چند تن از اهالی که برای دیدن حفاری‌ها رفته‌اند تکه سفال‌های منقشی پیدا کرده‌اند». 

در این حال اگرچه تا کنون مسئولان میراث فرهنگی وگردشگری استان کرمان به این مسئله واکنشی نشان نداده‌اند اما به نظر می‌رسد که کارشناسان این سازمان بایستی نسبت به آغاز تحقیقات در این منطقه اقدام کنند تا چنانچه این منطقه نیز مانند تپه‌های «کنار صندل» در زمره محوطه‌های باستانی است از سرقت مواریث فرهنگی کشور جلوگیری به‌عمل آید.
 
شایان ذکر است چند سال پیش اتفاق مشابهی در تپه‌های «کنار صندل» در شهرستان جیرفت روی داد و میلیاردها تومان آثار باستانی از این منطقه سرقت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین