کد خبر: ۸۰۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹

برنامه‌های روز جهانی قدس در شبکه سحر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شبکه جهانی سحر با ویژه برنامه‌های «یوم القدس»، « القدس لنا»، «ضیافت الهی»،«سحر نورانی»،«کومپاس ( قطب‌نما)،»،« قبله اول»،« اشک زیتون»،« فرهنگ کشتار» و « آزادت می‌سازیم فلسطین» روز جهانی قدس را گرامی می‌دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سیمای اردوی شبکه جهانی سحر به همین مناسبت ویژه برنامه «یوم‌القدس» را به تهیه‌کنندگی «رقیه محموده» تدارک کرده که با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان اسلامی کشور پاکستان به بررسی موضوعاتی همچون اهمیت نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و تأثیرات شگرف آن بر وحدت و اتحاد ملل اسلامی، رسالت خطیر کشورهای جهان اسلام در آزادسازی قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی و ... می‌پردازد.

این برنامه روز پنجشنبه ساعت 35/16 دقیقه به وقت تهران از سیمای اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

همچنین « القدس‌لنا» نیز عنوان نماآهنگی است که با به تصویر کشیدن مظلومیت مردم فلسطین و استقامت و مبارزه ایشان با رژیم اشغالگر صهیونیسم، در خلال برنامه‌های سیمای اردوی شبکه جهانی سحر روی آنتن می‌رود.

سیمای آذری شبکه جهانی سحر نیز در همین راستا ویژه برنامه‌های رمضانی خود با نامهای« ضیافت الهی» و«سحر نورانی» را به این موضوع اختصاص داده که در ویژه برنامه «ضیافت الهی» به تهیه‌کنندگی« احمد‌رضا کریمی»، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب محمدنژاد» نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه تهران و «بیت‌ا.. جعفری» شاعر و جامعه‌شناس به تحلیل و کارشناسی مباحثی همچون چگونگی نامگذاری روز قدس، مظلومیت فلسطین، تخریب اماکن مقدسه مسلمانان توسط رژیم اشغالگر اسرائیل و ارائه تحلیلی جامع از راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در سراسر جهان می‌پردازند.

از دیگر آیتم‌های این برنامه، می‌توان به پخش گزارش‌ها و مصاحبه‌های مردمی از جمهوری آذربایجان در خصوص روز قدس و موسیقی و آهنگهای حماسی متناسب با این روز اشاره کرد. ضمن آنکه فرازهای مهمی از بیانات بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که در خصوص روز جهانی قدس ایراد شده، در خلال برنامه پخش خواهد شد.

همچنین در این برنامه، مسابقه پیام کوتاه نیز با محوریت روز قدس گنجانده شده که مخاطبان می‌توانند با ساخت بهترین جمله درباره روز قدس و ارسال آن به برنامه از طریق شماره پیام کوتاه برنامه، در مسابقه مزبور شرکت کرده و در روز عید سعید فطر هدایایی را به رسم یاد بود دریافت دارند.

این ویژه برنامه روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 18 به وقت تهران از سیمای آذری شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

برنامه«سحر نورانی» نیز که به تهیه‌کنندگی «امیر هوشنگ دارایی» ویژه سحرهای ماه رمضان سیمای آذری روی آنتن می‌رود، برنامه‌های روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه این هفته خود را به موضوع روز قدس و بررسی مباحثی همچون حقانیت مسلمانان و وظیفه ایشان در مواجهه و مقابله با استکبار جهانی، اهمیت و ماهیت روز جهانی قدس در عرصه بین المللی و ... می‌پردازد.

« محمدباقر تمدن» و حجت‌الاسلام و المسلمین «عادل مولایی»، کارشناسانی هستند که در «سحر نورانی» حضور خواهند داشت.

این برنامه هر روز ساعت 4 صبح به وقت تهران از سیمای آذری شبکه سحر پخش می‌شود و با استقبال مخاطبان خود روبروست. مردم مسلمان جمهوری آذربایجان طی ایام ماه مبارک رمضان از طریق برنامه‌های زنده ویژه سحری و افطاری سیمای آذری، علاوه بر طرح مسایل و سوالات شرعی خود، به ابراز دیدگاه‌های خود در مورد نیازهای مادی و معنوی مسلمانان و ضرورت حفظ وحدت جهان اسلام در مقابل دشمنان نیز پرداخته‌اند و این برنامه را جایگاه مناسبی برای طرح آراء و نظرات خود در زمینههای مختلف معرفی می‌کنند.

برنامه زنده «کومپاس»( قطب نما) نیز که هر روز به مدت 45 دقیقه در ساعت 13/20 دقیقه از سیمای آذری شبکه جهانی سحر روی آنتن می‌رود، در نظر دارد در آستانه روز جهانی قدس با حضور «سیامک مره‌صدق» رئیس انجمن یهودیان ایران، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، ریشه‌های رفتار جنایتکارانه صهیونیستها و ضدیت سیاستها و اعمال رژیم صهیونیستی با تعالیم دین یهود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

همچنین در ادامه سلسله مباحث برنامه «کومپاس»( قطب نما) در خصوص روز جهانی قدس دکتر «علی احمدی»دبیر کمیسیون سیاسی– دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعه شب همزمان با روز جهانی قدس با حضور در برنامه «کومپاس»، در بحث کارشناسی در باب اهمیت و تأثیرات برگزاری روز جهانی قدس مشارکت خواهد کرد.

این برنامه در کنار دیگر برنامه‌های سیمای آذری طی هفته جاری به پخش دیدگاه‌های مردم مسلمان جمهوری آذربایجان در خصوص روز جهانی قدس و ضرورت مبارزه با اشغالگران سرزمینهای اسلامی از جمله قدس شریف و قره‌باغ پرداخته است.

«قبله اول» نیز عنوان دیگر برنامه‌ای است که این سیما ویژه روز جهانی قدس پخش می‌کند.

در این برنامه که روایت آن را «جهانگیر الماسی»بر عهده دارد، تاریخچه کشور فلسطین و یورش ارتش‌های متجاوز در طول تاریخ به این کشور مظلوم از طریق حضور راوی در اماکن متبرکه و تاریخی مناطق شامات، سوریه و … و مصاحبه با بومیان و جوانان و پیران این مرز و بوم که به تعبیری جزو تاریخ زنده کشور فلسطین به شمار می‌روند، مرور می‌شود.

این برنامه روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 10/15 دقیقه به مدت 30 دقیقه از سیمای آذری شبکه جهانی سحر پخش می‌شود. ضمن آنکه سیمای بوسنی و سیمای کردی شبکه جهانی سحر نیز در نظر دارند این مستند را در روز جهانی قدس از سیماهای خود روی آنتن ببرند.

سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر نیز در این راستا، اقدام به پخش ویژه برنامه‌های «اشک زیتون»، «فرهنگ کشتار» و کلیپ «آزادت می‌سازیم فلسطین» کرده است.

«اشک زیتون» عنوان مستندی است که با پخش تصاویر آرشیوی مختلف و گفتگو با دکتر کشیش استفان سایزر به تحلیل جنایاتی می‌پردازد که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین وارد آمده است از جمله حمله بلدوزرهای ساخت آمریکا معروف به کت به خانمان فلسطینیان بی گناه و اسرائیلیان مبارز علیه بیدادگری‌های وحشیانه صهیونیسم‌ها.

« فرهنگ کشتار» نیز به مدت 25 دقیقه و از طریق مصاحبه با فلسطینیان، فجیع‌ترین جنایات و کشتارهای بی‌رحمانه فلسطینیان توسط اسرائیل را به تصویر می‌کشد.

این برنامه پنجشنبه و جمعه ساعت 40/2 دقیقه بامداد از سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

همچنین سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر با پخش کلیپ‌ها و نماآهنگهای تصویری مختلف به زبان عربی و زیرنویس انگلیسی و با موضوع جنایات وحشیانه اسرائیل، بی‌گناهی ملت مظلوم فلسطین و حماسه مقاومت ایشان علیه رژیم غاصب اسرائیل و … ، یاد این روز را پاس می‌دارد که از آن جمله است کلیپ «آزادت می‌سازیم فلسطین» که به تهیه‌کنندگی «عاطفه‌سادات دربندی» در خلال برنامه‌های سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر روی آنتن می‌رود.

سیمای کردی شبکه جهانی سحر نیز روز جمعه 5 مهر ماه مصادف با روز جهانی قدس، ویژه برنامه‌ای را با موضوع روز جهانی قدس، تأثیرات این نامگذاری بر وحدت و اتحاد ملل مسلمان جهان و مباحثی از این دست در ساعت 00/13 روی آنتن می‌برد.

« صلاح الزواوی» ، سفیر فلسطین در تهران میهمان این برنامه خواهد بود.

علاوه بر ویژه برنامه‌های خاص مهیا شده برای این مناسبت، مجموعه انیمیشن« کودک و اشغالگر» نیز که محصول شبکه جهانی سحربوده و داستانهای طنزآمیزی از رویارویی یک نظامی رژیم صهیونیستی با دوکودک خردسال فلسطینی را به تصویر می‌کشد در لابه‌لای برنامه‌های ایام بزرگذاشت حماسه انتفاضه و روز قدس روی آنتن شبکه جهانی سحر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین