کد خبر: ۸۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
خاتمی در دیدار با اصلاح‌طلبان؛

طرح شعار یا یک‌نفر یا هیچ‌کس خطرناک است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: «مطمئن باشید که نه انگیزه آمدن در انتخابات هوس قدرت است و نه نیامدن به معنی راحت طلبی است. بلکه به هر حال انسان باید احساس کند که تا چه حد می‌تواند در برابر خدا و مردم به وظیفه خود عمل کند».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با اشاره به روندی که در کشور وجود دارد و نتیجه آن را در جامعه می‌توان دید، گفت: «باید با توجه به شرایط و احوال بررسی کرد که آیا با آمدن به صحنه انتخابات می توان در روند موجود به نفع آرمانهای انقلاب، تأمین مصالح و مطالبات واقعی مردم و اعتلاء کشور تأثیر گذاشت و کار کرد یا نه»؟
 
سید محمد خاتمی با اشاره به دلایل عدم اعلام حضور خود در انتخابات تاکنون، افزود: «دلیل آن که تاکنون برای حضور در انتخابات اعلام نکرده‌ام برای این است که بررسی کنم تا چه حد می توان بر روند تأثیرگذار بود؟ مطمئن باشید که نه انگیزه آمدن هوس قدرت است و نه نیامدن به معنی راحت طلبی است. بلکه به هر حال انسان باید احساس کند که تا چه حد می تواند در برابر خدا و مردم به وظیفه خود عمل کند».
 
خاتمی طرح شعار یا یک‌نفر یا هیچکس را خطرناک توصیف کرد و از دوستان خواست تا این شعار را ندهند زیرا هم باعث دلخوری و افزایش گلایه‌ها خواهد شد و هم راههای مختلف را مسدود می‌کند.
 
خاتمی گفت: «در وضعیت فعلی يكي از اموری که بیشتر ذهن مرا مشغول کرده است تبیین اصلاحات و معیارهای آن است که امیدوارم هر چه زودتر این کار که زمینه آن فراهم شده است عمل و اعلام شود».
 
رییس جمهورسابق کشورمان با اشاره به لزوم ساماندهی و سازماندهی در جامعه درباره اصلاحات که در جامعه سخن بسیاری درباره آن مطرح است اظهار داشت: «رسالت خود می‌دانم در هرسمتی که باشم میزان‌ها و معیارها را در این زمینه مشخص کنیم تا هر کس به اصول اصلاحات به آن گونه که مورد نظر است تمایل دارد با مسئولیت شناسی کامل و آمادگی برای حضور و فعالیت به آن بپیوندد».
 
وی در ادامه یکی از مشکلات پیش روی اصلاحات را شرایط فعلی در جامعه و بی تفاوتی در میان نسل جوان دانست و گفت: «دیگرنه دیدگاه چپ اسلامی و نه معیارهای غربی مانند گذشته انگیزه حرکت در جامعه ایجاد نمی‌کند بلکه بیشتر جامعه ما به سوی بی تفاوتی و بی‌انگیزگی حرکت می‌کند و نگرانی این‌ است که خدای ناخواسته، شاهد افول گرایش دینی بخصوص در میان جوانان باشیم».
 
خاتمی حضور در انتخابات ریاست جمهوری را بار دیگر بدون طرح و ایده و داشتن رویکرد و جهت کلی نا کافی خواند و افزود: «همه سخن‌ها نباید فقط برای تا روز انتخابات باشد لازم است همگی دیدگاه و نظر خود را برای تعیین اولویت‌ها در اداره مملکت پس از انتخابات هم اعلام کنند».
 
رئیس جمهور سابق کشورمان در ادامه اظهار داشت: «متفکران و نخبگان باید بگویند آیا واقعا آسان‌ترین راه این است که حاکم باشیم و در جامعه اثر بگذاریم و چه راههایی برای این کار وجود دارد؟ یا اینکه می‌توانیم در حکومت نباشیم ولی در عین حال در جامعه اثرگذار باشیم. چرا که در نظام بودن و در جامعه اثر گذار بودن بالضروره به معنی حضور در عرصه حکومت نیست».
 
در ابتدای این دیدار اعضای شورا به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون مسایل روز کشور و انتخابات سال آینده ریاست جمهوری پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین