کد خبر: ۸۰۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۹
اعتماد بی‌جا باز هم قربانی گرفت

اغفال 5 خانواده از سوی خواستگار شیاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرد شیادی که با معرفی خود تحت عنوان دکتر، مهندس و تاجر با استفاده از شناسنامه جعلی اقدام به ازدواج با 5 زن کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، صفرخاکی، دادیار دادسرای جنایی تهران با اشاره به این پرونده به «امین ‌جامعه» گفت: «ماموران گشت انتظامی در شرق تهران با مشاهده درگیری میان چند نفر وقتی به بررسی موضوع پرداختند، متوجه شدند، دقایقی قبل زن جوانی با حمله به مرد و زن جوانی که در حال عبور از خیابان بوده است با آنها درگیر شده است».

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط معلوم شد پس از این درگیری مرد جوان با باقی گذاشتن دختری که او را همراهی می‌کرده، متواری شده است.

با تحقیق از زن جوان که با مرد و زن عابر درگیر شده بود، وی عنوان کرد، مرد فراری حمید نام دارد که چندی پیش او را به عقد خود درآورده است و پس از مدتی او به بهانه اینکه قصد واردات مقادیری کالا به کشور را دارد از پدر وی 50 میلیون تومان دریافت کرده و متواری شده است.

این زن افزود: «پس از این ماجرا تلاش‌ها برای یافتن او بی‌نتیجه بود تا اینکه به صورت اتفاقی او را به همراه دختر جوانی مشاهده کردم و زمانی که راه عبوری آنها را سد کردم، او عنوان کرد مرا نمی‌شناسد که بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم و او نیز با سد کردن راه عبوری یک دستگاه موتوسیکلت با باقی گذاشتن دختر جوانی که او را همراهی می‌کرد، متواری شد».

هویت‌های جعلی
به دنبال این اظهارات تحقیق از دختر جوان آغاز و وی عنوان کرد، مرد فراری نامزد او بوده است و برخلاف اظهارات زن جوان وی رضا نام دارد.

در پی این اظهارات و بررسی موضوع مشخص شد، مرد فراری یک شیاد حیله‌گر است که با هویت‌های جعلی خود را معرفی می‌کند‌.

او با قرار گرفتن در مسیر دختران جوانی که خانواده آنها از امکانات خوب مالی برخوردار هستند، خود را دکتر، مهندس، تاجر و ... معرفی می‌کند و پس از مدتی به بهانه‌های مختلف پس از دریافت پول از خانواده این دختران متواری می‌شود. 

نماینده دادستان در دادگاه کیفری استان تهران افزود: «پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی جست‌وجو برای یافتن خواستگار شیاد آغاز شد و پس از یک ماه با سرنخ‌هایی که در این ارتباط به دست آمد، ماموران این متهم را در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و دستگیر کردند».

5 دختر فریب خورده
خاکی ادامه داد: «با دستگیری متهم و در بازرسی از خانه وی چندین جلد شناسنامه جعلی کشف و ضبط شد که نشان می‌داد وی با استفاده از این شناسنامه‌ها 5 دختر جوان را فریب داده و آنها را به عقد و ازدواج خود درآورده است».

با تحقیق از متهم وی اعتراف کرد: «پس از تماشای یک فیلم سینمایی که فردی با روش ازدواج با زنان ثروتمند از آنها اخاذی می‌کرد، تصمیم به فریب زنان و دختران گرفته و سپس با قرار گرفتن در مسیر دخترانی که از امکانات خوب مالی برخوردار بودند، از آنها خواستگاری می‌کرد. سپس با معرفی خود تحت عنوان تاجر، دکتر و مهندس پس از ازدواج اقدام به کلاهبرداری از خانواده آنها می‌کرده و متواری می‌شده است».

دادیار دادسرای جنایی افزود: «به دنبال اعترافات متهم در دادسرای جنایی و شناسایی زنان و دختران فریب خورده مشخص شد وی نزدیک به 300 میلیون تومان از خانواده دختران جوان کلاهبرداری کرده است».

با تکمیل پرونده اتهامی مرد شیاد با دستور قضایی روانه زندان شد.

خاکی با هشدار به خانواده‌ها عنوان کرد: »‌اعتماد بی‌جا به افرادی که خود را با عناوین مورد توجه از جمله دکتر و مهندس معرفی می‌کنند موجب بروز مشکلات جدی برای خانواده دختران جوان شده است. لذا بایدتوجه داشت هنگام خواستگاری ابتدا تحقیق لازم را در ارتباط با فرد مورد نظر انجام داده و تحت تاثیر القائات این افراد قرار نگیرند».

خاکی تصریح کرد: «بررسی درخصوص سوابق متهم حاکی است وی دارای تحصیلات در مقطع راهنمایی است و یک فقره سابقه کیفری نیز در کارنامه این فرد وجود دارد که به اتهام کلاهبرداری دستگیر و مدتی را در زندان تحمل کیفر کرده است. پس باید هوشیار بود و از اعتماد بیجا جداً‌ خودداری کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین