کد خبر: ۸۰۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۷
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های عید فطر:

برکات رمضان را در تمامی روزها و شبهای خود جاری کنید

معنای وحدت، یکسان شدن نگاه‌ها و سلیقه‌ها نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ملت موحد و مومن ایران یک ماه روزه داری و عبادت را با اقامه پرشکوه نماز عید سعید فطر به جشن ملی معنویت و عبودیت تبدیل کرد. در اوج این نشاط و طراوت معنوی مصلای بزرگ تهران صبح امروز میزبان اجتماع عظیم مومنانی بود که نماز مبارک فطر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای اقامه کردند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز با تبریک عید سعید فطر به ملت عزیز ایران و امت عظیم اسلامی در سراسر جهان، آحاد مردم را به تقوای الهی و تلاش برای حفظ و تداوم نورانیت و طهارت معنوی ماه مبارک رمضان در ابعاد فردی و اجتماعی دعوت کردند.

ایشان ترک لذتهای مادی، تلاوت قرآن، آشنایی با معارف و مفاهیم قرآنی، ذکر، دعا، تضرع و توجه به خدای متعال در شبهای قدر را زمینه ساز نورانیت قلبی و نزاهت روحی انسان برشمردند و افزودند: «یکی از درسهای بزرگ این ماه پُربرکت، توان غلبه بر خواهش‌ها و هوس‌ها و لذات مادی است و این موضوع ثابت می‌کند اگر انسان عزم راسخی به کار بندد می‌تواند بر هوس‌های نفسانی فائق آید و جلوه‌ها و اغوا و عادات زشت و ناپسند را ترک کند».

رهبر انقلاب اسلامی تقویت روحیه کمک به یکدیگر و «ترجیح منافع دیگران بر منافع شخصی» را، درس دیگر ماه مبارک دانستند و خاطرنشان کردند: «سفره‌های بی‌نام و نشان افطاری که در مساجد و خیابان‌ها گسترده می‌شد، کمک به نیازمندان، اهدای خون، و جلوه‌های دیگر تعاون و همدلی از جمله آثار معنوی رمضان است که استمرار این روحیه در همه ماههای سال، راه‌گشا خواهد بود».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور پررونق جوانان و همه قشرهای مردم با سلایق فردی، اجتماعی و سیاسی گوناگون را در محافل ذکر و دعا لطف پروردگار به ملت بزرگ ایران برشمردند و خطاب به مردم افزودند: «این لذات معنوی را ادامه دهید و برکات رمضان را در تمامی روزها و شبهای خود جاری کنید».

ایشان، اقامه پرشکوه نماز عید سعید فطر را در سراسر کشور تجسم انسجام حقیقی و قلبی ملت خواندند و افزودند: «این وحدت بسیار ارزشمند را به عنوان درس رمضان و محصول معنوی این ماه مبارک حفظ کنیم».

رهبر انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد امام راحل عظیم الشأن،‌ روز جهانی قدس را از مظاهر اتحاد حقیقی دنیای اسلام خواندند و با تجلیل و قدردانی از راهپیمایی عظیم ملت ایران در روز قدس افزودند: «امسال، از شرق تا غرب دنیای اسلام و حتی در اروپایی که تحت فشار عصبیت دولتهاست، هرجا مسلمانان امکان یافتند حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین فریاد کردند».

ایشان روز جهانی قدس امسال را نشان دهنده شکست تلاش 60 ساله غاصبان فلسطین و حامیان آنها در محو نام و یاد فلسطین دانستند و خاطرنشان کردند: «به برکت بیداری اسلامی، دنیای اسلام امروز در قبال مسئله فلسطین بسیار حساس تر و پرانگیزه تر است به گونه ای که اگر این بیداری هنگام اشغال فلسطین وجود داشت این کشور هیچ‌گاه به اشغال صهیونیست‌ها در نمی‌آمد».

رهبر انقلاب اسلامی، ‌ایستادگی ملت شجاع، زنده و مقاوم فلسطین را از مهمترین عوامل جلب حمایت ملتهای مسلمان از مسئله قدس دانستند و خطاب به ملت فلسطین، دولت قانونی این کشور و برادر مجاهد اسماعیل هنیه «نخست وزیر دولت فلسطین» تأکید کردند: «ملت ایران هیچ‌گاه شما را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اذعان برخی صهیونیست‌ها به ضعف روزافزون این رژیم، شکست و منهزم شدن صهیونیست‌ها را امری قطعی دانستند و ابراز امیدواری کردند به یاری خداوند نسل کنونی ملت فلسطین شاهد این روز بزرگ باشد.

ایشان حفظ وحدت دنیای اسلام را تنها راه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام خواندند و با اشاره به مسئولیت سنگین ملتها و به ویژه نخبگان – روشنفکران – علمای دین و برجستگان سیاسی جهان اسلام یادآور شدند: «دشمنان به علت احساس ضعف در مقابل حرکت عظیم بیداری اسلامی، و انواع جنگهای روانی و تهاجم سیاسی – تبلیغاتی دست زده‌اند و با عناوینی همچون «عرب و عجم» و «شیعه و سنی» سعی می‌کنند با دروغ و فریب ایجاد تفرقه کنند و کشورهای مسلمان را از جمهوری اسلامی ایران بترسانند اما نظام اسلامی و ملت ایران همچنان که بارها اعلام کرده‌اند تمامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای خود را متعلق به همه امت اسلامی می‌دانند و در همه اوضاع و احوال، ‌با هوشیاری بر وحدت جهان اسلام تأکید می‌کنند».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وحدت داخلی را نیز بسیار مهم دانستند و یادآور شدند: «معنای وحدت، یکسان شدن نگاه‌ها و سلیقه‌ها نیست بلکه همه سلیقه‌های گوناگون باید دست در دست یکدیگر منافع ملی را بر هر چیز دیگر از جمله منافع گروهی مقدم بشمارند و اجازه ندهند خودخواهی‌ها، وارد عرصه‌های سیاسی و اجتماعی شود».

ایشان مسئولیت نخبگان سیاسی – اجتماعی و شخصیت‌های مطرح را در حفظ و تقویت وحدت، سنگین برشمردند و افزودند: «ملت پرنشاط ایران و نسل جوان پرشور انقلابی با حضور کامل در میدان کار و تلاش این روزها در حال دست‌یابی به تجربیات و دستاوردهای مهمی است که تحسین انسانهای با انصاف جهان را برانگیخته است و استمرار این حرکت پرثمر و پیروز نیازمند حفظ و تقویت وحدت در ابعاد گوناگون است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین