کد خبر: ۸۰۴۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

روایت روزنامه دولت از اعتراضات در زاهدان، مهاباد و بانه

روزنامه ایران اعتراضات در زاهدان، مهاباد و بانه را تایید کرد، اما نوشت که آرامش به این شهر‌ها بازگشته است.
روایت روزنامه دولت از اعتراضات در زاهدان، مهاباد و بانه
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دولتی ایران اعتراضات مردمی در زاهدان، مهاباد و بانه را که آخر هفته گذشته به وقوع پیوست، روایت کرد.

در حالی که دیروز نماز جمعه اهل سنت زاهدان و راهپیمایی نمازگزاران بدون مشکل خاصی برگزار شد و مردم به سمت منازل خودشان رهسپار بودند، عده‌ای با سر و صورت پوشیده در میدان توحید این شهر تجمع کردند.

به گزارش ایران، این افراد در فاصله ۵۰۰ متری از مسجد مکی زاهدان یعنی محل برگزاری نمازجمعه حضور یافتند و شعارهای هنجارشکنانه سر دادند. از برخی مناطق حاشیه شهر زاهدان هم خبر رسید که تعداد معدودی از اغتشاشگران دست به آتش زدن لاستیک زدند. برخی از اغتشاشگران با سر و صورت بسته در خیابان مدرس، خیابان کوثر و خیام اقدام به سنگ پراکنی به خودروهای عبوری کردند و سعی داشتند فضای شهر را ملتهب کنند.

این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشت: در جریان ناآرامی‌های روز پنجشنبه در مهاباد نیز یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی ۳ نفر جان باختند. روز چهارشنبه به بهانه چهلم فوت مهسا امینی ناآرامی در شهرستان مهاباد به صورت محدود شروع و بلافاصله تمام شد اما ساعت 3 بامداد روز پنجشنبه اعلام خبر کشته شدن یک جوان به ضرب گلوله به تشدید ناآرامی‌ها در شهرستان مهاباد دامن زد. مراسم تشییع جنازه این فرد با حضور جمعی از مردم شهرستان برگزار شد و چون منزل وی نزدیک فرمانداری مهاباد بود عده‌ای فرصت طلب در حین بازگشت از مراسم تدفین این فرد راهی فرمانداری مهاباد شده و با سنگ‌اندازی اقدام به تخریب اموال عمومی در محل فرمانداری کردند که بلافاصله با مداخله نیروهای انتظامی این امر مدیریت شد.

ایران ناآرامی‌های بانه را هم این‌طور روایت کرد: شهرستان بانه در استان کردستان که تاکنون از اغتشاشات به دور بوده است، پنجشنبه شب گذشته با تحریک ضد انقلاب شاهد ناآرامی‌هایی بود که در ادامه به اغتشاشات منجر شد. اغتشاشگران در بانه با آتش زدن چند لاستیک و تیراندازی جنگی به سمت مأموران در خیابان سعی در شلوغ کردن شهر داشتند که با ورود پلیس متفرق شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین