کد خبر: ۸۱۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱

30 حاشیه از جلسه استیضاح کردان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه استیضاح علی کردان، در مجلس شورای اسلامی، حاشیه‌های جالبی داشت.


خبرنگار پارلمانی آفتاب، 30حاشیه جالب از این جلسه را گزارش کرده که در پی‌ می‌آید: 

1-در جلسه امروز مجلس و قبل از ورود به دستور اصلی و طرح موضوع استیضاح وزیر کشور، نمایندگان در گروه‌های چند نفره درباره استیضاح کردان با یکدیگر سخن می‌گفتند.

2- عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های مختلف زودتر از گذشته و قبل از شروع جلسه در جایگاه‌های خود حاضر شده بودند.

3- نمایندگان عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس به ویژه محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون نیز رایزنی‌هایی با سایر نمایندگان مجلس داشته که این رایزنی‌ها در نهایت منجر به صدور بیانیه‌ای مبنی بر رای مثبت اعضای این فراکسیون به استیضاح وزیر کشور شد.

4- سیدرضا اکرمی در نطق پیش از دستور خود کردان را وزیری خواند، که مجلس اصولگرا را فریب داده است.

5- نمایندگان همچون علی مطهری، احمد توکلی و مرتضی آقاتهرانی به عنوان نمایندگان مصر استیضاح، رایزنی‌های زیادی در طی این جلسه با یکدیگر داشتند.

6- علی کردان ، راس ساعت 9:10 دقیقه به همراه کامران دانشجو قائم مقام و معاون خود وارد صحن علنی مجلس شد.

7- پس از ورود کردان جمعی از نمایندگان به ویژه برخی نمایندگان استان‌های شمالی گرد وی آمده و با وی دیده بوسی کردند.

8- حدود 20 تن از نمایندگان به محض ورود کردان به مجلس و زمان قرائت تذکرات کتبی از سوی لاریجانی در گوشه‌ایی دیگر از صحن خانه ملت، به دور محمدرضا باهنر جمع شده و با یکدیگر صحبت می‌کردند.

9- علی لاریجانی قبل از ورود به دستور و با اشاره غیر مستقیم به سخنان احمدی‌نژاد در روزهای گذشته مبنی بر غیرقانونی بودن استیضاح، با قرائت اصل 89 قانون اساسی استیضاح را دارای مبنای قانونی دانست که این گفته وی با عکس‌العمل مثبت نمایندگان و با بیان کلمه احسنت از سوی آنها مواجه شد.

10- حمیدرضا حاجی‌بابایی از جایگاه هیات رئیسه پیش از طرح بحث استیضاح، عنوان کرد که 2 ساعت استیضاح کنندگان و 3 ساعت استیضاح شوندگان حق سخن گفتن دارند که در ابتدا 5/1 ساعت استیضاح کنندگان صحبت خواهند کرد و 5/2 ساعت استیضاح شوندگان و البته 1 ساعت وزیر می‌تواند به دفاع از خود بپردازد و نیم ساعت استیضاح کنندگان می‌توانند سخن بگویند و در نهایت هم وزیر توضیحات آخر خود را بیان و سپس عدم اعتماد وزیر به رای گذاشته خواهد شد.

11- احمد توکلی، نماینده تهران همانند جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی احمدی‌نژاد از جایگاه خود بلند شده و در گوشه‌ای از مجلس پیاده‌روی می‌کرد که نشان از حالت عصبی وی داشت. 

12- اولین ناطق استیضاح کننده جلسه امروز، علی مطهری به عنوان یکی از مصرترین نمایندگان برای استیضاح علی کردان بود. وی در نطق خود به چک پول‌های 5 میلیون تومانی که چند روز پیش بحث آن در مجلس مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: «‌تصور دولت از مجلس، عجیب و غریب است که فکر کنند با یک چک نمایندگان رای خود را عرض می‌کنند». 

13- مرتضی آقاتهرانی و علی اصغر زارعی دو تن دیگر از نمایندگان بودند که در هنگام نطق‌های استیضاح‌کنندگان در گوشه دیگری از صحن با یکدیگر قدم زده و سخن می‌گفتند. 

14- شجاعی کیاسری نماینده ساری پس از سخنان محمد قسیم عثمانی به عنوان یکی از استیضاح کنندگان خطاب به علی لاریجای، گفت: «اجازه ندهید آقایان خواهان استیضاح توهین کنند»، که لاریجانی به او گفت: «من جلسه را اداره می‌کنم هرکجا که لازم باشد تذکر می‌دهم شما لازم نیست به من دستور بدهید». 

15- داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس که به عنوان یکی از موافقین با استیضاح علی کردان سخن می‌گفت، عنوان کرد: «امروز بحث مقابله با تفکر کردانیستی است و این تفکری است که فقط خود را معیار راستی و درستی می‌داند. امروز بحث مقابله با کردانیزه کردن انتخابات است». 

16- علی کردان از ابتدای این جلسه تسبیحی بر دست داشت که قنبری در سخنان خود با اشاره به این موضوع، گفت: «امروز بحث مخالفت باتفکری است که تسبیح می‌چرخاند اما در باطن هیچ چیز ندارد». 

17- علی کردان در آغاز سخنان خود چند لیوان آب نوشید و بعد از چند جلمه «شهادتین» را جاری کرد. 

18- در وقت اذان ظهر علی لاریجانی برای ادامه جلسه یا موکول شدن آن به بعدازظهر از نمایندگان رای استخراجی گرفت که 161 نماینده به ادامه جلسه رای دادند. 

19- فراکسیون خط امام(ره) مجلس در میانه جلسه استیضاح با پخش بیانیه‌ای موضع قطعی خود مبنی بر رای مثبت به استیضاح کردان را اعلام کرد، که در این بیانیه آمده بود این فراکسیون تصمیم گرفته با رای مثبت به استیضاح وزیر کشور پایبندی خود را نسبت به اصول و معیارهای اسلامی و اخلاق سیاسی مورد تاکید قرار دهد از همه همکاران درخواست می‌نماید با اتفاق نظر و رای یکپارچه خود به استیضاح از نهاد مجلس شورای اسلامی حمایت و صیانت نمایند. 

20- کردان در پایان سخنان خود عنوان کرد که چهارتن از نمایندگان (محسن کوهکن، کاظم دلخوش، فاطمه آلیا و عفت شریعتی) قصد داشتند به عنوان موافق سخن بگویند که من نپذیرفتم و به آنها گفتم من هر چه خود صلاح بدانم را می‌گویم. 

21- وزیر کشور در بخشی از سخنانش خطاب به همسر و فرزندانش جملاتی را بیان کرد و از آنها عذرخواهی کرد. 

22- علی کردان سخنان خود را با این شعر به پایان رساند.
سراپا اگر زرد و پژمرده ایم /ولى دل به پائیز نسپرده ایم
چو گلدان خالى لب پنجره /پر از خاطرات ترک خورده‌ایم
اگر داغ دل بود، ما دیده‌ایم /اگر خون دل بود، ما خورده‌ایم
اگر دل دلیل است، آورده‌ایم /اگر داغ شرط است، ما برده‌ایم
اگر دشنه دشمنان،گردنیم /اگر خنجر دوستان، گرده‌ایم
گواهى بخواهید، اینک گواه /همین زخم‌هایى که نشمرده‌ایم! دلى سر بلند و سرى سر به زیر /از این دست عمرى به سر برده‌ایم

23- بیژن نوباوه پس از سخنان کردان در سخنانی قراء به انتقاد شدید از عملکرد وزیر کشور و صحبت‌های امروزش پرداخت و در نهایت خطاب به کردان گفت:‌«به عنوان یک بچه مسلمان بلند شوید و همین الان استعفا دهید هنوز هم وقت دارید». 

24- نوباوه با اشاره به برخی اتهامات و اهانت‌ها به اقلیت مجلس در راستای استیضاح وزیر گفت: «اقلیت مجلس، اقلیت ایمانی نیست که اخلاق را زیر پا بگذارد». 

25- ستار هدایت‌خواه نماینده بوئراحمد در حین سخنان خود نوار ضبط شده صدای علی کردان در جلسه رای اعتماد به وزرا را از تریبون مجلس پخش کرد که می‌گفت: «مدرک دکترایم را همراه دارم و اگر می‌دانستم که مدرک فوق لیسانس هم مساله مدنظر دوستان است آن را هم می‌‌آوردم».

26- کامران دانشجو معاون سیاسی و قائم مقام کردان که در این جلسه وی را همراهی کرده بود در مرحله آخر سخنان علی کردان قبل از رای‌گیری از جایگاه خود بلند شده و در بالای صندلی خود قدم می‌زد که با تذکری در جای خود نشست. 

27- علی کردان با اشاره به سخنان بیژن نوباوه که به وجود جانبازان در این مملکت اشاره کرد و گفت: «بنده خود در سردشت جانباز شیمیایی شدم و پیوند مغز استخوان کردم که این را می‌خواستم به عنوان ذخیره قیامت با خود ببرم اما شما برادر عزیز اجازه ندادی».

28- علی لاریجانی خطاب به کردان که از وی پرسید چقدر وقت دارم گفت: «زمان داریم اما اگر زودتر تمام کنید بهتر است چون ثلمه‌ای به ما وارد شده است».

29- در زمان رای‌گیری حدود یک سوم نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه حاضر شده بودند و ناظر نحوه رای‌گیری و شمارش رای بودند.

30- بر اساس اعلام لاریجانی، کارت‌های سفید به منزله رای موافق، کارت‌های کبود مخالف و کارت‌های زرد به معنی رای ممتنع نمایندگان قلمداد می‌شد. 

31- در نهایت وزیر کشور با 188 رای موافق استیضاح، برکنار شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
1
اميد كه چنين صحنه هاپي باعث عبرت همه ما گردد. تشكر از همه نمايندگاني كه به وظيفه ديني و ملي خود عمل نمودند خصوصا برادران عزيز آقايان مطهري ُ توكلي و ....
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
ما ارتياط اين قضيه با زن و بچه كردان را نفهميديم
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
در طول 70 سال عمر خود چنین شهامتی ار مجلسیان ( نمایندگان
ملت ندیده بودم بعقیده بنده اقای کردان نمی بایست نامی از همسر وفرزندانش می برد زیرا ار نظر یکی از وکلا مظلوم نمایی
وترحم خواهی تلقی گردید - امیدوام نمایندگان شجاع وفرحیخته
در تمام سالهای باقیمانده وکالت خود شجانه ار حقیقف وحفظ
حیثیت نظام دفاع نمایند موفق باشید -- برزو
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
نمايندگان اصولگرا واصلاح طلب امروز با اتحادتان افتخار افريديد سبدهاي گل تقديمتان سپاس فراوان كه دل خانواده شهدا رزمندگان وجانبازان راشاد كرديد عزت وعظمت مجلس را نشان داديد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
خدايا از تقصيرات همه ما بگذر و ابرويمان مريز و قصورات ديگران را مايه عبرت همه ما مقرر فرما آمين يارب العالمين
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
حالا انتظار مي رود كه ايشان هزينه ي تمام منافعي را كه از اين همه هيچ و پوچ برده بپردازد ..نه اينكه جاي ديگري (بالاتر) به سر برد!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
اگردرطي سي سال گذشته هم مجلس اين گونه بود ماحالا هيچ مشكلي در جامعه نداشتيم
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۴
0
0
اگر درطي سي سال گذشته هم مجلس اين گونه بود ماحالا هيچ مشكلي در جامعه نداشتيم
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
البته كردان اقاي فيروزآبادي را تهديد كرد كه گفتگويي را كه با او داشته با موبايلش ضبط كرده كه آن را پخش مي‌كند و بدين صورت خود فاش ساخت كه به عنوان وزير كشور كه مي‌بايد حافظ امنيت باشد خود اقدام به يك عمل غير امنيتي و غيرقانوني كرده است! حالا آيا اگر قوه قضاييه از جرم [...]وي مي‌گذرند و محاكمه‌اش نمي‌كنند از اين جرم هم مي‌گذرند؟!؟!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
ومكرو مكرالله والله خيروالماكرين . خدايالحظه اي مارابه خودمان وامگذار.
آمين يارب العالمين.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
در اول كلام بگويم من خوشبختانه نه اصولگرا هستم نه اصلاح طلب نه چپ نه راست؛ نه منافق نه سلطنت طلب نه ... . و برائت مي جويم. يك فرد عادي مانند حدود 70 ميليون فرد ايراني ديگر[...]. از اين بازيهاي سياسان كه فقط براي [...]اين مملكت است نيز زياد خبر ندارم.ولي واقعا خيلي ساده انگارانه است كه فكر كنيم مجلس فقط به خاطر دروغ و دغل بازيهاي اين مرد!!! او را استيضاح كرد. 30 سال تجربه انقلاب به من آموخته كه در پس پرده خبرهاي ديگري است(كه چون پرده در افتد نه تو ماني و نه...). مگر همين آقا سالها در خدمت لاريجاني (صدا و سيما) نبود؟ چرا رئيس مجلس دقيقا توضيح نداد؟ آيا بركناري كردان پيشدستي به اصطلاح اصولگرايان! براي سوزاندن برگ برنده انگ تقلب در انتخابات آتي رياست جمهوري از طرف اصلاح طلبان؛ نبوده است؟ آقايان با اين سروصدا ها مي خواهند چه چيز مهمتر ديگري را مي خواهند پنهان كنند؟ اين يك اصل است. براي پنهان كردن مشكلات بزرگتر مشكل كوچك را خيلي بزرگ مي كنند.
خدايا ما را از دست مغولها نجات ده. آمين يا رب العالمين.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
اي كاش نمايندگان مجلس سه ماه پيش قبل از اينكه راي اعتماد يه اين آقا بدهند به فكر اينچنين روزي مي بودند ولي باز هم خدا جزاي خير به ايشان عطا كند كه جلوي ضرر را هر وقت بگيري منفعت است
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
با اين اقدام مجلس توانست اندكي از آبروي رفته خود را باز گرداند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
من اعتماد به نفس اآقاي كردان را تحسين ميكنم كه با اين همه هجمه بدون كمترين تزلزل در گفتار و صدا صحبت كرد كاري به اين ندارم كه ربطي به دكتري قلابي ايشان داشت يا نداشت ولي دست مريزا كه آدم توانمندي است دكتري براي ايشان كم است بايد 2 بار به ايشان دكتري داده شود
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
لطفا این نظر را هم منعکس کنید.
این آقای وزیر کشور با این همه دروغ و خلافی که داشته با یک استیضاح تمام شد؟ با مدرک دروغی تدریس و پول از بیت المال گرفته اینها پس چی شد؟ کجاست مدعی العموم که از این کلاهبردار شکایت کند تا مایه عبرت بقیه باشد!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
آقاي نوباوه محترم و عزيز موقعي كه در صدا و سيما كار مي‌كردندُ رفيق شفيق بودند ولي حالا كه آبها از آسياب افتاد و مشكلات ايشان حل شد به دنبال حق و عدالت مي روند. آن موقع عدالت كجا بود؟ نمدانيم.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
اي كاش مجلس در تمام موارد اينگونه عمل ميكرد واقعا اينها فكر ميكنند كه با يك مشت ....طرف هستند همين مجلس در دوره قبل اعتبارنامه كساني كه مدرك تقلبي از هاوايي داشتند را تاييد نكرد ؟؟؟هزاران تخلف ديگر را به راحتي از كنارش ميگذرند از آقاي مطهري بعيد است به خودت نگاه نكن بسياري از نمايندكان سالها قبل از شروع انتخاباتبا شام و مهماني وپول نقد راي مردم را ميخرند انگار از هيچ جا اطلاع ندارند ايشان و.اقعا متاسفم
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
آيا با استيضاح آقاي كردان ماجرا خاتمه يافته مي‌باشد يا اينكه ايشان به واسطه اعمال خلاف و تقلبات گسترده اي كه در اين سالهاانجام داده و موجبات بي‌اعتباري دولت ايران را فراهم نموده مورد پيگرد قرار خواهد گرفت.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
1
0
آيا بركنار كردن كسي كه به اين وضوح تقلب و نفص داشته از سمت وزارت بايد 3 ماه طول بكشد؟ بدون عذرخواهي از مردم و طبكاري دولت و آقاي احمدي نژاد؟ آيا نبايد آقاي احمدي نژاد هم عذرخواهي كند از مردم. آيا در اين كشور مردم احترام دارند؟ اين معناي دمكراسي است؟ واقعاْ متاسفم
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
يه سوال مهم باقي مونده واون هم اينه كه اگه اين بابا جرم مرتكب شده كي از نظر قضايي محكومش ميكنن و اگه جرم مرتكب نشده چرا بركنارش كردن
اينها همش سياسي كاريه
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
بازم ايول به اصولگراها كه شهامت داشتند مثل 8 سال اصلاح طلب ها مردم و بازي ندادن
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
اقایان اصولگرا اگرراست میگویندپرونده پالیزداررا دررابطه با دزدی اقایان ازبیت المال این ملت مظلوم پیگیری کنند نکند اقایان مصونیت دارند وشما میتر سید وبه خدا وروز جزا ایمان ندارید بیائید مثل فرزند شهید مطهری که میگوید مگر .. باعث تعطیلی فکر وعقل میشود واقایان اگر اب هم بخواهند بخورند باید بااجازه باشد
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
1
0
دموكراسي را از امريكا ياد بگيريم .فردي مسلمان سياهپوست و با اصليت كنيايي رييس جمهور امريكا ( شيطان بزرگ)!!!!!!!! ميشود.مرحبا به اين آزادي .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
اخه اقاي عزيز اصلا كار ايشان جاي دفاع از خود ندارد .اگر به جاي ايشان يك فرد عادي اين همه خلاف و حقه بازي را مرتكب ميشد چي كارش ميكردن اصلا طبق قانون جرم اقاي كردان چي ميشه ؟چرا بايد راحت و ازاد بگردد. با همين كارها دل مردم را از خيلي چيزها زدند
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
خانه از پاي بست ويران بود...........
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
به نظر من كار مجلس صحيح نبود. بايد صبر مي كردند تا نتيجه دادگاه مشخص شود و در صورت گناهكار بودن آقاي كردان وي را استيضاح مي كردند.
ولي در كل اميدوارم كه خداوند همه مان را عاقبت به خير كند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
براي احمدي نژاد واقعا متاسفم كه ...
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
نوباوه و توكلي هم خوب شنا ميكنند اما دريا گير نياوردند هنوز
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
واقعاْ براي جوانان بيكار و آن پدري مثل پدر خودم دلم ميسوزد كه بخاطر نداشتن مدرك تحصيلي با 71 سال سن و 30 سال كارمندي و در بازنشستگي بايد در اين اوضاع به خاطر تورم شكننده بر آمده از مديران اينچنيني با يك ماشين قراضه مسافر كشي كند و هزار بدبختي و غصه؛ جناب وزيرالوزرا پدر من هم فوق ديپلم است ولي اگر اشك ميخواهي بريزي بيا ببين مردم چه ها مي كشند. دل هيچكس براي خانواده شما نميسوزد آنقدر پول [...] گرفتيد كه راحت زندگي كنند. راستي خانه جناب كردان كجاي تهران است؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
سلام

دیروز داشتم از رادیو مجلس را می شنیدم تازه تعطیل شده بودم و به خانه برمی گشتم

رادیو تاكسی روی فركانس مجلس شورای اسلامی تنظیم بود صدای آقای علی كردان به گوش می رسید كه :

آقایان نماینده من باید در مرحله اول بگویم كه من یك جانباز شیمیایی هستم و پیوند مغز استخوان شده ام .اقایان نماینده مسلمانند و ارزشهای اسلامی را خوب می شناسند و من مجلسیان را به دینداری و موضع گیری درست باور دارم

اقای كردان دیگر از مدرك جعلی خود ( به قول رئیسش كاغذ پاره ) حرفی نمی زد چرا كه حرفهارا قبلا زده بود

اقای كردان سعی داشت احساسات مذهبی نمایندگان را نسبت به جانبازان تحریك كرده از آخرین مهره باقی مانده در صفحه شطرنج خود استفاده كند تا علارغم همه مدارك اثبات شده [...] و جرم برمسند وزارت باقی بماند

ایشان گفت من می خواستم راز جانبازیم را برای ذخیره آخرت حفظ كنم و الان مجبورم برای شما بیان كنم و پس از خاتمه دفاعیاتش شروع به تحدید آقای فیروز آبادی نمود كه اگر حرفهایش را پس نگیرد نوارش را كه با موبایل ضبط كرده منتشر خواهد كرد و رئیس مجلس كردان را به خاتمه گفتمان دعوت كرد و نمایندگان را به رای گیری فراخواند

من از تاكسی پیاده شدم و امدم خانه رادیو را روی موج مجلس تنظیم كردم و بلافاصله شنیدم اكثریت مجلس كردان را از مسند وزارت خلع نموده و برایش از سوی رئیس مجلس آروزی موفقیت در ادامه فعالیتهای دیگر شد

اما چیزهابی كه مرا به فكر فرو برد این برد :

1- چند نفر از این علی كردانها با داشتن مدارك جعلی و دروغین سركارند و در پستهای مهم رخنه كرده اند؟

2- تكلیف آبروی رفته نظام اسلامی با این قبیل گزینشها چه می شود؟

3- آیا مملكت قحط الرجال است كه امثال آقای كردان را باید به مسند های مهم نشاند؟

4- فرهنگ جانبازی این است كه آقای كردان دریافت كرده است ؟

5-به گفته آقای احمدی نژاد كه كابینه خودرا سربازان امام زمان می نامد این افراد سرباز امام زمانند؟

6-تكلیف اخلاق سیاسی چه می شود ؟

7-راستی چرا باید به مدارك علمی مردم عنوان كاغذ پاره اطلاق شود تا مدرك آقای كردان مورد دفاع قرارگیرد در حالیكه كسانی كه در ازای تحصیل مدرك اخذ كرده اند سالها برای كسب علم زحمت كشیده و دشواری های زیادی را برخود هموار نموه اند و مدارك آنان به منزله شناسنامه كار و تلاش و صلاحیت و حتی شرح تلاش انان است مورد بی احترامی قرارگیرند ؟؟؟

8- دولت نهم وزیران خود را بر اساس كدام ملاكها انتخاب كرده ( معیارهای امام علی (ع)) در گزینش كارگزاران حكومتی چه شده است ؟

9- اسلام با دروغ و تزویر باید در كشور ما رشد كند؟اسلام ناب محمدی این است ؟ كه شرحش از كابینه دولت نهم می آید ؟

10-پرداخت رشوه جهت ابقا ظلم آنهم در صحن خانه ملت انهم به قانونگذاران یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟ آیا وقتی شما قانونگذار را به پذیرش جرم دعوت می كنید می توانید مدعی اجرای قانون و پیاد ه كردن عدل اسلامی باشد ( شرم آورنیست) اگر این كار درست است چرا رشوه خواران و رشوه پردازان را مجازات می كنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

11- آقای احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری است كه ساعت های طولانی از وقت نمایندگان را كه باید صرف پرداختن به لایحه های حقوقی و قانونی می شد صرف ترمیم كابینه خود نمود و به این صورت هزاران ساعت از وقت نمایندگان مجلس بیهوده تلف شد .آیا این شرعی و عرفی است ؟

12- آیا این مملكت افراد مناسب دیگری برای خدمت گذاری ندارد كه باید [...] مثل كردان وزیر شود ؟

13- بی اعتنایی جناب رئیس جمهور به مجلس بی اعتنایی به رای و تصمیم مردم نیست ؟ اگر نیست پس چیست ؟

14- روی سخن آخرم به عنوان یك معلم تاریخ به رئیس جمهور است .جنابرئیس جمهور محترم ؛من می خواهم در كلاس درس از شخصیت والای رئیس جمهوری های ایران بعد از انقلاب با شاگردان و هیئت وزیران حرف بزنم با این مسائلی كه در كابینه شما بود و دانش آموزان من كه همه در سن رای گیری هستند و می شنوند به آنها چه بگویم ؟ جوابی برای من دارید ؟

من از این جریانات به عنوان حادثه غم انگیز یاد می كنم و درحالیكه سوالات بسیاری برایم مطرح است جز تاسف چیز دیگری برای شما ندارم واز خدا می خواهم مردم را به سلاح شناخت مسلح كند!!!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
اصولگرای محترم گفته بودید 8 سال اصلاح طلب ها مردم را بازی دادند،باید گفت الحق و والانصاف این جو دمکراسی فعلی در مورد استیضاح کردان همانا حاصل تلاش فرهنگی همان اصلاح طلبان بود واما چرا چشمانمان بر روی واقعیتها هنوز بسته است؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۵
0
0
متاسفانه طرفداران آقاي احمدي نژاد بسيار عصباني هستند ممكن است دست به كارهايي بزنند كه كيان مملكت در خطر قرار بگيرد . من نمي فهمم چرا اينقدر تند برخورد مي كنند .متاسفانه بسيار تند خو متعصب و پرخاشگر شده اند.ممكن است خسارتي به وجود آورند كه هم به زيان اسلام وهم به زيان مملكت باشد .وحدت ميان مسوولين مملكت بايد برقرار شود . خوب اين يك استيضاح ساده است در تمام دولت ها بوده و هيچ اتفاقي هم نمي افتاد.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
باید بررسی بشود که این آقا جانبازی را هم به صورت افتخاری دریافت کرده یا واقعا جانبازه؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
اميدوارم فردا آقاي كردان زير حرفش نزند و نگويد بنده 5 سال كار قضايي كردم و اين معادل شيميايي شدن در سردشت است.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
مشت نمونه خروار است !!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
چند نفر از اين علي كردانها وجود دارند؟ شايد مي بايد يكبار ديگر به كل وزرا راي اعتماد داد ! راستي چرا نمايندگان محترم قبل از دادن راي اعتماد ؛ خود به تحقيق و بررسي در مورد صلاحيت وزيران نمي پردازند؟ درسته آقاي كردان كار زشت و خلاف عرف و شرع كرده ولي چرا نمايندگان به او راي اعتماد داده بودند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
آقاي [...] و بقيه آقاياني كه يه دفعه دكتر شدند و معلوم نيست چطور اين آقايان به اين مرحله رسيدند بايدم مدارك بقيه افراد را كه با خون و دل به اين مرحله رسيدند رو كاغذ پاره بدونن. آخه جناب[...]فكر مي كنه همه افراد مثل خودشون هستند كه يا با سهميه رفتن و اين مدارك رو گرفتن يا اينكه مثل وزير عزيزشون (كردان) مدركشون جعليه.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
واقعا شرم آوراست. دريك كشوري كه داعيه پياده شدن حكومت ناب محمدي را سر مي دهد چنين مسائلي مشاهده مي شود.آقاي احمدي نژاد چرا از ايشان حمايت مي كند؟ آيا موجب تخريب ايشان نمي شود؟
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۱۶
0
0
تا قبل از اين فكر مي كردم كه همه مصلحت سنج شده اند . ديگر كسي به حق و حقيقت اعتنا نمي كند . اسلام نقاب ريا پوشيده ورياكاران لباس مذهب پوشيده اند .اما استيضاح كردان نشان داد كه هنوز رگ غيرت در ميان انقلابيون (چه اصلاح طلب و چه اصولگرا آن هم از نوع واقعي آن )نخشكيده . وقتي استيضاح كنندگان صحبت مي كردند بوي 57 به مشام مي رسيد . فكر مي كنم بزرگان مشروطه هم آرزويشان چنين مجلسي بود . كه اهل مصالحه و سياست بازي نباشد . كساني بودند و هستند كه فكر مي كنند كه ساز مملكت را بايد آنها كوك كنند و بقيه نيز بايد به ساز آن ها برقصند.درود بر مجلس قهرمان . به قول امام امروز خطر در كار است . كساني هستند كه خودرا نه مديون مردم ونه مديون شهدا ونه مديون حوزه هاي علميه مي دانند محفل هايي بسته و دگم دارند نظراتشان از درون اين محفل ها بيرون مي آيد بد بختانه اين است كه اين نظرات را وحي منزل مي دانند و مخالفان آن را دشمنان دين و خدا . مجلس بايد مقابل اين انحرافات بياستد و رودر بايستي هم نداشته باشد .
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۷
0
0
امثال كردان رئيس جمهور و مجلس را به [...] كشيده اند و قبل از هر كس آقاي رئيس جمهور بايد بخاطر چنين انتخابي شرمنده باشد
عباس یزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
فقط میدانم کردان اگر مدرکش جعلی بود
فقط مدرک او جعلی نبوده بسیاری دیگر هم با مدارک جعلی هستند ....................................................................................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین