کد خبر: ۸۱۳۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

از دوره گرد‌ها ماهی نخرید

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار کرد: با فروشنده ماهی که با خودروی خود اقدام به عرضه ماهی غیر مجاز کرده بود در بیرجند برخورد گردید.
از دوره گرد‌ها ماهی نخرید
آفتاب‌‌نیوز :

حسن علیزاده، امروز یکشنبه ۲۰ آذر به رسانه‌های گروهی گفت: پیرو گزارش تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر عرضه و فروش ماهی توسط فروشنده سیار و غیر مجاز که با خودروی سردخانه خود در یکی از میادین شهر بیرجند اقدام به فروش ماهی کرده بود اکیپ نظارت شبکه دامپزشکی به محل اعزام و ضمن بررسی موضوع مشخص شد خودروی مذکور فاقد گواهی حمل دامپزشکی به مقصد بیرجند بوده که هنگام عبور از شهرستان اقدام به عرضه و فروش ماهی نموده که ضمن جلوگیری از عرضه غیر مجاز ماهی اقدامات لازم برای برخورد با فروشنده ماهی غیرمجاز نیز صورت پذیرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: عرضه و فروش ماهی(تازه و منجمد) صرفا در مراکز عرضه مجاز و مورد تایید شبکه دامپزشکی که محموله‌های خود را با اخذ گواهی حمل دامپزشکی از استان مبدا به شهرستان حمل کرده‌اند امکان پذیر بوده و با تمامی افرادی که به صورت غیر مجاز و سیار اقدام به عرضه و فروش ماهی در سطح شهر می‌کنند برخورد خواهد شد.

علیزاده از همشهریان درخواست کرد از خرید ماهی از خودروهای سیار و مراکز عرضه غیر مجاز خودداری نموده و صرفا از مراکز عرضه مورد تایید دامپزشکی اقدام به خرید فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این زمینه در اسرع وقت جهت پیگیری موضوع با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

وی در مورد خرید عسل تقلبی از فروشندگان دوره گرد و سیار نیز هشدار داد و گفت: عسل طبیعی دارای ارزش غذایی بالا با خواص فراوان است که همین امر باعث محبوبیت آن بین مصرف کنندگان گردیده و از آن سو افراد سودجو را نیز به فکر تولید عسل تقلبی و بی کیفیت انداخته که مصرف آن باعث ایجاد مخاطرات فراوانی برای سلامتی افراد می‌شود.

علیزاده ادامه داد: با توجه به اینکه در زمینه تولید عسل امکان بروز تخلفات فراوانی وجود دارد، افزود: معمولا قیمت پایین عسل این فروشندگان غیرمجاز و عرضه غیر بهداشتی و فاقد هویت احتمال تقلبی و بی کیفیت بودن عسل را افزایش میدهد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در اکثر موارد تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی کار آسانی نخواهد بود به همشهریان توصیه می‌شود عسل را از فروشگاه‌ها و مراکز مجاز و معتبر خریداری و از خرید عسل فاقد هویت و از افراد ناشناس جدا خوداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین