کد خبر: ۸۱۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

انگلیس ۹۰ قاضی اوکراینی را آموزش می‌دهد

شبکه اسکای نیوز گزارش داد، انگلیس در حال اجرای یک برنامه آموزش قضات اوکراینی برای محاکمه روس‌ها تحت رهبری یک قاضی که قبلا مسئول دادگاه یوگسلاوی سابق بوده، است.
انگلیس ۹۰ قاضی اوکراینی را آموزش می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

یک قاضی انگلیسی که قبلا در محاکمه رادووان کارادزیچ، رهبر سابق صربهای بوسنی مسئولیت داشته در حال پیشبرد یک برنامه دولت انگلیس برای آموزش دادن به حدود ۹۰ قاضی اوکراینی در خصوص چگونگی محاکمه سربازان روس از بابت ادعای جنایات جنگی است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، اولین گروه از این قضات هفته گذشته در یک "مکان مخفی در منطقه" آموزش دیده‌اند و این برنامه آموزشی بخشی از یک برنامه سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیون پوندی (سه میلیون دلاری) برای اوکراین است.

ویکتوریا پرنتیس که اواخر اکتبر به عنوان دادستان کل انگلیس منصوب شد، اوایل ماه جاری میلادی به بررسی این برنامه در مصاحبه با نشریه تایمز پرداخت. او ادعا کرد، همتای اوکراینی‌اش با "فهرست وحشتناکی از جنایات جنگی، با بیش از ۴۳۰۰۰ پرونده ثبت‌شده" مواجه است و متعهد به حمایت از او در "پیمایش"این پرونده ها شد.

او در گفتگو با اسکای نیوز، از این ابتکار عمل به عنوان شکلی از بازدارندگی در قبال ارتش روسیه تحسین کرد.

او اضافه کرد:‌ این ۹۰ قاضی بعد از گذراندن یک سری آموزشهای واقعا فشرده بازخواهند گشت و قادر خواهند شد بهتر این دادگاه ها را اداره کنند.

رهبری این برنامه به عهده هووارد موریسون، یک وکیل کهنه کار انگلیسی است که در ماه مارس به عنوان مشاور دادستان کل اوکراین منصوب شد. او ابراز امیدواری کرد که چهره‌های ارشد رهبری روسیه همانطور که اسلوبودان میلوشویچ، رئیس جمهور یوگسلاوی سابق و رهبران صرب بوسنی توسط دادگاه ویژه یوگسلاوی سابق تحت پیگرد قرار گرفتند، تحت پیگرد قرار بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین