کد خبر: ۸۱۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۷
احمدی‌مقدم در نامه‌ای به احمدی‌نژاد:

قصد كنترل زندگی شخصی شهروندان را نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی در نامه‌ای به رئیس جمهور گفت: «ناجا با نصب دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر قصد كنترل زندگی شخصی شهروندان را ندارد».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نامه‌ای خطاب به ریاست جمهوری با تقدیر از احمدی‌نژاد به خاطر نگرانی از ضایع شدن حق شهروندان نوشته ‌است: «ناجا با نصب دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر قصد كنترل زندگی شخصی شهروندان را ندارد». 

متن نامه فرمانده ناجا خطاب به احمدی‌نژاد به شرح زیر است:
با صلوات بر محمد و آل‌محمد (صلی‌الله علیه و‌ آله و سلم) و عرض احترام، بازگشت به نامه شماره 134930 مورخ 6/8/87 در خصوص نصب دوربین‌هایی برای كنترل افراد، به استحضار می‌رسانم:
1- نیروی انتظامی هیچگونه طراحی برای استفاده از دوربین جهت كنترل افراد و شهروندان نداشته و بدیهی است كه این موضوع در مراجع ذی‌ربط نیز مطرح و پیگیری نشده است. 

2- دوربین‌های كنترل ترافیك از گذشته توسط شهرداری‌ها در سطح شهرها و در راه‌ها توسط وزارت راه نصب می‌شده كه در حال حاضر نیز این روند با سرعت بیشتری ادامه دارد كه ناجا نیز از این سازمان‌ها بهره‌برداری می‌نماید كه استفاده از آنها نتایج بسیار مطلوبی در پی داشته است. 

3- حوزه دیگر كاربرد دوربین و دیگر دستگاه‌های كنترلی و مراقبتی، موزه‌های آبی و خاكی كشور می‌باشد كه برنامه و اعتبارات آن مصوب مراجع ذی‌ربط است. 

4- احتمالاً نكته‌ای كه موجب این برداشت شده، مصاحبه رئیس پلیس پیشگیری ناجا در استقرار ایستگاه‌های پلیس در مناطق جرم‌خیز و گلوگاهی در شهرها می‌باشد كه در آن اشاره‌ای به استقرار دوربین شده است، لكن لازم به توضیح می‌باشد كه این اقدام به جهت صرفه‌جویی در نیروی انسانی و صرفاً در معابر عمومی اطراف ایستگاه بوده تا در هنگام بروز حوادث، سوانح و ترافیك، واحدهای پلیسی و امدادی به سرعت به محل حادثه شتافته و پاسخگو به مشكلات مردم باشند. 

5- ازدغدغه جنابعالی در حمایت از مردم و رعایت حقوق آنان سپاسگزاری نموده و تأكید می‌نمایم، نیروی انتظامی بار رویكرد راهبردی جامعه محوری اساساً تحقق امنیت اجتماعی را در گرو جلب اعتماد و مشاركت عمومی جامعه می‌داند و مجموعه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در این راستا خوشبختانه موجب تقویت پیوند مردم و پلیس گردیده است كه حضور شش میلیون بازدیدكننده از نمایشگاه‌های هفته‌ ناجا، گواهی بر این مدعاست. 

رئیس جمهور طی نامه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی ضمن مخالفت با نصب دوربین در برخی مناطق جهت كنترل رفت‌وآمدها، این اقدام را خلاف مصالح كشور دانسته بود. 

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ خود به اسماعیل احمدی‌مقدم این اقدام نیروی انتظامی را فاقد هرنوع تصویب‌نامه در مراجع تصمیم‌‌گیر كشور در این خصوص عنوان كرده است. 

رئیس جمهور به فرمانده نیروی انتظامی توصیه كرده بود: این نیرو به جای استفاده از روش‌هایی كه شائبه مقابله عمومی با مردم را دامن می‌زند، می‌تواند با استفاده از روش‌های پیشرفته و درست اطلاعاتی نسبت به برخورد با متخلفین و صیانت از حقوق عمومی اقدام نماید. 

رئیس شورای عالی امنیت ملی در پایان این نامه خواستار توقف و لغو این گونه تصمیمات از جانب نیروی انتظامی و اعلام نتیجه به خود شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۰
0
0
تاديروز كه دركشورهاي غربي استفاده ميشد ان هم براي كنترل ترافيك ميگفتيد براي كنترل زندگي شخصي است حا لا.........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین