کد خبر: ۸۱۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۵

درگیری گروه 20 با بحران اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبران 20 کشور صنعتی و در حال توسعه جهان برای بررسی و حل بحران اقتصاد جهانی وارد واشنگتن شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «جورج بوش» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از آغاز رسمی اجلاس در روز شنبه ، شب گذشته در شامی رسمی از روسای جمهور کشورهای فرانسه، ایتالیا،آلمان، انگلیس، چین، روسیه، کانادا، ژاپن، مکزیک، ترکیه، آرژانتین، استرالیا، برزیل، اندونزی، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی پذیرایی کرد.

قابل ذکر است در این مراسم «خوزه مانوئل باراسو»نماینده اتحادیه اروپا و نمایندگان کشورهای اسپانیا و هلند همچنین مقامات سازمان ملل و بانک جهانی نیز حضور داشتند.

بوش در اجلاس دو روزه گروه 20 در پی دستیابی به راهکاری سریع در حل بحران اقتصادی است. وی در این مراسم، اظهار داشت:« به این دلیل که همه نگران تاثیرات بحران اقتصاد جهانی بر کشور خود هستیم در اینجا گردیکدیگر آمدیم، ما به دنبال حل این مشکلیم و با همکاری قادر خواهیم بود اقتصاد را به راه درستی هدایت کنیم».

ایالات متحده در عین حال با فشارهای اروپا و روسیه در ایجاد قوانین خاص تجاری روبروست. تحلیل‌گران معتقدند این اجلاس نتایج قابل توجهی دربر نخواهد داشت. همچنین قابل ذکر است «باراک اوباما» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز در مذاکرات حضور نخواهد داشت. 

«آنگلامرکل» صدراعظم آلمان در این زمینه، اظهار داشت: «جهان نمی‌تواند تا ریاست‌ اوباما در ژانویه صبر کند و در این اجلاس برنامه کاری گروه 20 برای 100 روز آینده مشخص خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین