کد خبر: ۸۱۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۷
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری:

توسعه انسانی بدون توسعه فرهنگی غیرممکن است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری با دکتر محمدمهدی مظاهری و جمعی از مدیران و مشاوران معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، در این ملاقات که صبح روز یکشنبه 26 آبان ماه درمحل حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، صورت گرفت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ارج نهادن به توفیقی که در خدمت کردن به فرهنگ وجود دارد؛ اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را قابل تقدیر و ارزشمند ارزیابی کرد و عملکرد آن را پربار دانست.

وی با بیان تذکرات امام راحل (ره) درباره اصلاح جامعه از طریق اصلاح دانشگاه، بر ضرورت تحقیق، شاخص‌سازی و پژوهش محوری به ویژه در علوم انسانی و علوم فرهنگی تاکید کرد و از اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی می‌کوشد تا با نگاهی دانش محور و مبتنی بر تحقیق و پژوهش امور فرهنگی را مدیریت نماید، تقدیر نمود.

حجت‌الاسلام انصاری در خصوص توسعه جامعه با توجه به سند چشم‌انداز گفت: «اگر بخواهیم توسعه را بومی کنیم باید به عنصر فرهنگ بسیار اهمیت دهیم و وزن آن را در توسعه انسانی پیدا کنیم توسعه جامعه بدون توسعه انسانی، و توسعه انسانی بدون توسعه فرهنگی غیرممکن است؛ بیشترین نگرانی هم مقابله فرهنگی با انقلاب فرهنگی ماست؛ لذا باید بتوانیم یک چهره درست از دین، فرهنگ و اخلاق به نسل جوان معرفی کنیم و الگوهای شایسته فرهنگی را ارائه نماییم. قوه قهریه در فرهنگ جواب نمی‌دهد بلکه انسانها باید از درون متحول و اصلاح شوند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عاملی مهم و موثر در پیشگیری از بسیاری از معظلات اجتماعی و پاسخگویی به تقاضای علمی و فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: «باید به همت بلند و ابتکار شایسته و شجاعانه بنیان‌گذاران دانشگاه آزاد اسلامی درود فرستاد».

در این جلسه، دکتر محمد مهدی مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه نیز با بیان عملکرد حوزه فرهنگی دانشگاه و تبیین دست‌آوردها و توفیقات این معاونت، پیروی از مبانی اندیشه امام راحل (ره) را اصلی مهم در تحقق اهداف فرهنگی دانست و با بیان مصادیق پژوهش محوری و خلاقیت در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه به تشکیل پژوهشکده قرآن و عترت (ع)، مرکز مطالعات میان فرهنگی و مرکز پژوهش‌ها و آفرینش‌های هنری و نیز راه‌اندازی سایت‌ها و نشریات علمی- پژوهشی و برگزاری همایش‌های کیفی پژوهش محور اشاره کرد.

شایان ذکر است در این دیدار و گفتگو تعدادی از مدیران و مشاوران معاونت فرهنگی دانشگاه نیز شرکت داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین