کد خبر: ۸۱۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

تعطیلی ادارات خراسان جنوبی تمدید شد

 معاون استاندار و سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: تعطیلی ادارات استان برای روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه به منظور حفظ پایداری شبکه گاز و مدیریت مصرف انرژی تمدید شد.
تعطیلی ادارات خراسان جنوبی تمدید شد
آفتاب‌‌نیوز :

عباس‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه سرما و برودت هوا همچنان ادامه دارد و شاهد کاهش فشار گاز در شبکه و خطوط انتقال هستیم، لذا تدابیر برای مدیریت شرایط موجود در حال اتخاذ است. یکی از راهکار‌های موثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی است بنابراین فعالیت ادارات استان فردا هم به‌صورت دورکاری انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی بنا به مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان در راستای مدیریت مصرف و پایداری شبکه گاز برای استفاده بخش خانگی انجام شده است. فعالیت مراکز غیردولتی، تجاری و واحد‌های صنفی نیز در صورت تامین سوخت جایگزین بلامانع است همچنین بانک‌ها از طریق شعب کشیک خدمات‌رسانی می‌کنند.

عباس‌زاده گفت: شرایط برای فعالیت همه واحد‌های کاری وجود دارد، اما به جهت اهمیت تامین گاز بخش خانگی، در استفاده از گاز محدودیت داریم.

وی با اشاره به اینکه شبکه گاز استان پایدار، اما با افت فشار مواجه است از مردم خواست همچنان در مصرف انرژی به‌ویژه گاز صرفه‌جویی کنند.

با ورود موج سرما به کشور و استان طی روز‌های اخیر دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم در خراسان جنوبی کاهش یافت که افزایش مصرف و اُفت فشار گاز در این استان را به دنبال داشته است.

نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان دیشب با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد که استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: وضعیت شبکه گاز در این استان با توجه به اینکه در انتهای خط انتقال قرار دارد، شکننده است و باید همچنان در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

بنا به تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه تا امروز تعطیل بوده و مدارس استان تا پایان هفته جاری غیرحضوری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین