کد خبر: ۸۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۳

آغاز مهاجرت پرندگان آبزی به تالاب‌های ورامین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با آغاز مهاجرت پرندگان آبزی به تالاب‌های شهرستان ورامین، زیستگاه این مهاجران از آسمان کنترل می‌شود. 

اسماعیل میران‌زاده در گفتگو با خبرنگار آفتاب در ورامین افزود: «اداره محیط زیست ورامین برای نظارت بر مهاجرت و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، یک ایستگاه محیط پایی به همراه یک فروند«جایرویلن» دایر کرده است».

وی خاطرنشان کرد: «با «جایرویلن» (بالگرد کوچک) محیط زیست پرندگان در بند علیخان کنترل و تغییرات ایجاد شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد» .

میران‌زاده گفت: «طبیعت امانتی در دست ماست و باید با کنترل دقیق، این امانت را به دست آیندگان بسپاریم».

وی با اشاره به آغاز فصل شکار در شهرستان ورامین ادامه داد: «با توجه به اینکه هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان ورامین مشاهده نشده است، شکارچیان می‌توانند با دریافت مجوز شکار برای شکار پرندگان مجاز اقدام کنند».

میران‌زاده افزود: «به دلیل وجود برخی پرندگان نایاب و کمیاب و به منظور حفظ نسل این پرندگان، از شکارچیان خواسته می‌شود هنگام شکار، محدودیت‌ها را رعایت نمایند».

رئیس محیط زیست شهرستان ورامین گفت: «پرندگانی همچون قمری، کبوتر کوهی، فاخته، تیهو، کبک، باقرقره، شکم سیاه و گنجشک از جمله پرندگان مجاز برای شکار هستند».

وی افزود: «کوچ پرندگان مهاجر به تالاب‌های ورامین تا بهار ادامه دارد و غازهای خاکستری به عنوان آخرین پرندگان مهاجر در دسته‌های عظیم به تالاب بند علیخان وارده می‌شوند که زیبایی خاصی را به این محیط می‌بخشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین