کد خبر: ۸۲۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

قالیباف در اجلاس الجزایر چه گفت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی، پیش از سفر به الجزایر، گفت: امیدوارم از این فرصت ۲ روزه، استفاده لازم را در راستای توسعه روابط و وحدت بین کشور‌های اسلامی ببریم.
قالیباف در اجلاس الجزایر چه گفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش‌از سفر به اجلاس سران مجالس کشور‌های اسلامی در الجزایر، در نشست خبری که در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد، گفت: به دعوت رئیس مجلس الجزایر، به مناسبت برگزاری هفدهمین کنفرانس همکاری‌ها بین کشور‌های سازمان همکاری‌های اسلامی به الجزایر سفر خواهیم کرد.

قالیباف افزود: ۴۵ کشور اسلامی عضو، در این کنفرانس شرکت می‌کنند و بیش‌از ۴۰ پارلمان در این کنفرانس حضور دارند و بیش‌از ۲۰ نفر از رؤسای مجالس در این کنفرانس شرکت می‌کنند و بدون شک این کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مخصوصاً که محور بحث، جهان اسلام و چالش‌های نوسازی و توسعه در جهان اسلام است.

رئیس مجلس اظهار کرد: موضوعی که به‌صورت ابتکاری در این کنفرانس مطرح خواهم کرد، جهان اسلام، هم‌بستگی برای صلح و توسعه پایدار است. طبیعتاً این فرصتی است که ما در اختیار داریم تا روابط چندجانبه با کشور‌های حاضر در این اجلاس و به‌صورت مخصوص روابط ۲ جانبه بین ایران و الجزایر، گسترش یابد و امیدوارم از این فرصت ۲ روزه، استفاده لازم را در راستای توسعه روابط و وحدت بین کشور‌های اسلامی ببریم.

مراسم اصلی اجلاس سران مجالس کشور‌های اسلامی در روز‌های ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه در محل کنفراس‌های بین‌الملی شهر الجزیره با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر رؤسای مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین