کد خبر: ۸۲۵۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴

ثبت تصاویر یک قلاده گربه وحشی در بردسکن

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بردسکن گفت:تصاویر یک قلاده گربه وحشی موسوم به گربه 'کاراکال' در عرصه‌های طبیعی شهرستان بردسکن ثبت شد.
ثبت تصاویر یک قلاده گربه وحشی در بردسکن
آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر حمزه‌پور اظهارداشت: دوربین‌های تله‌ای ای اداره کل یک‌گونه جانوری که به شکارچی مخفی و نوعی شبگرد معروف است به ثبت کرده اند که نویدبخش ازدیاد نسل این گونه جانوری در این منطقه است.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی، حمزه‌پور افزود: با وجود پراکندگی این‌گونه حمایت و حفاظت شده امسال برای دومین بار در محدوده کال سبز واقع در منطقه حفاظت شده درونه در دو نقطه طی دو روز متوالی ثبت شده است.

وی گفت: حضور گونه مذکور برای اولین بار در مهرماه سال جاری در مناطق عشایری دهان قلعه از توابع بخش انابد نیز توسط دوربین تله‌ای ثبت شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بردسکن افزود: تمام تمهیدات لازم برای حفظ کاراکال، این‌گونه ارزشمند از گربه‌سانان در این منطقه حفاظت شده اندیشیده شده است.

حمزه‌پور گفت: این‌گونه از خانواده گربه‌سانان با طول سر و بدن ۵۵ تا ۹۰ سانتی‌متر، طول دم ۲۲ تا ۲۴ سانتی‌متر، ارتفاع بدن ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر، وزن ۸ تا ۱۸ کیلوگرم است. غذای آن به‌طور غالب پستانداران کوچک، به‌خصوص جوندگان است.

وی با اشاره به اینکه این جانور علاوه بر شکار پستانداران کوچک به‌خصوص جوندگان در شکار پرندگان هم مهارت زیادی دارد، گفت: گاهی اوقات حتی به پستانداران بزرگ جثه مانند جبیر نیز حمله می‌کند.

کاراکال یکی از هشت گربه‌‏سان وحشی ایران شامل پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاه‌گوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی است و تاکنون تمامی این هشت نوع گربه‌‏سان در خراسان رضوی مشاهده‌شده و زیست می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین