کد خبر: ۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
غفوری فرد در گفتگو با آفتاب:

اجماع بر روی احمدی‌نژاد مطرح نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسن غفوری‌فرد گفت: «اصولگرایان و از جمله حامیان دولت احمدی‌نژاد عرصه انتخابات را آزاد دانسته و معتقدند هر کسی حق دارد خود را در معرض رأی مردم قرار دهد کما اینکه تاکنون چنین روالی حاکم بوده است».

این عضو هیأت رئیسه رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب درباره برخی تحرکات در جریان اصولگرا جهت معرفی کاندیدای دیگری به غیر از احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم با اظهار این مطلب که اصولگرایان به هیچ وجه هنوز وارد مصادیق انتخابات نشده‌اند، گفت: «بحث عبور از احمدی‌نژاد تاکنون در این جریان مطرح نشده است کما اینکه بحث اجماع برروی احمدی‌نژاد نیز تاکنون در جریان اصولگرا مطرح نگردیده است».

وی با بیان اینکه ما فعلا تنها در حال بررسی شرایط موجود و شرایط که در آینده باید به وجود آید هستیم، ادامه داد: «البته بعضا اسامی اشخاصی همچون محمدباقر قالیباف، ولایتی و یا روحانی به عنوان کاندیدا در جریان اصولگرا مطرح می‌شود اما حقیقتا مصادیق فعلا در اولویت فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان نیست».

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا تمایل برخی طیف‌های اصولگرا جهت حمایت از کاندیدای دیگر به غیر از احمدی‌نژاد با واکنش حامیان دولت مواجه خواهد شد؟ اظهار داشت: «عرصه انتخابات آزاد است و نمی‌شود کسی را از حضور در این عرصه محروم کرد هر کسی حق دارد خود را در معرض رأی مردم قرار دهد کما اینکه تاکنون چنین روالی حاکم بوده است و ما این حق را برای همه قائلیم».

غفوری‌فرد با یادآوری اینکه در هر انتخاباتی افراد مختلفی با هواداران متعدد کاندیدا می‌شوند، گفت: «البته به عنوان مثال حتی در آمریکا هم حزب دموکرات و یا جمهوریخواه افراد مختلف را از مراحل اولیه کاندیدا می‌کنند اما در مراحل نهایی براساس تصمیم‌گیری در کنگره تنها یک فرد را معین و از آن حمایت می‌کنند». 

این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما تمایل داریم که در این دوره در میان جریان اصولگرا به این ترتیب عمل شود، گفت: «در این جریان نیز ممکن است افراد مختلفی کاندیدا شوند اما در نهایت با بررسی شرایط برروی یک فرد اجماع خواهیم کرد».

غفوری‌فرد همچنین درباره میزان شانس شخصیت‌هایی به غیر از احمدی‌نژاد برای پیروزی در این دوره انتخابات از جریان اصولگرا گفت: «در همه جای دنیا شخصی که رئیس جمهور است برای دور دوم نیز شانس بیشتری نسبت به دیگران دارد لذا در این شرایط تاکنون از نظر ما شانس احمدی‌نژاد از کاندیداهای دیگر بیشتر است».

این عضو هیات رئیسه مجلس همچنین در ارزیابی از احتمال کاندیداتوری مهندس میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم اظهار عقیده کرد: «میرحسین موسوی در زمان جنگ 8 سال کشور را به عنوان نخست وزیر اداره کرد و البته خدمات زیادی هم داشتند اما الان و در این مقطع اگر ایشان بخواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود باید برنامه‌های خود را اعلام کند تا ما براساس آن برنامه‌ها تصمیم‌گیری کنیم».

غفوری‌فرد در پایان این گفتگو سخن گفتن درباره اینکه آیا موسوی در صورت حضور در انتخابات می‌تواند رقیب جدی احمدی‌نژاد محسوب شده و وی را در این عرصه شکست دهد زود دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین