کد خبر: ۸۲۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

حمله شدید دالیچ به اینفانتینو

زلاتکو دالیچ پس از عدم حضور بازیکنان کرواسی در مراسم برترین‌ها به‌شدت فیفا را مورد انتقاد قرار داد.
حمله شدید دالیچ به اینفانتینو
آفتاب‌‌نیوز :

دالیچ که سال ۲۰۱۷ به عنوان سرمربی کرواسی منصوب شد کشورش را به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رساند و در قطر نیز سوم شد. این مربی کروات ۵۶ساله پس از جام جهانی ۲۰۱۸ همچنان هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده دارد. او کرواسی را به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا نیز رسانده و امیدوار است بتواند در این رقابت‌ها به قهرمانی دست یابد.

به گزارش اسپورت بایبل، دالیچ از رای‌دادن در مراسم بهترین‌های فیفا خودداری و اعلام کرد فیفا به فوتبال کشورش بی‌احترامی کرده و به همین خاطر رای نداده است. او درباره این موضوع گفت: از نگاه فیفا به تیم کرواسی ناامید شدم. فکر می‌کنم بر اساس نتایجی که کسب کردیم شایسته احترام بیشتری از سوی فیفا بودیم. ما تنها تیمی هستیم که در بین چهار تیم برتر جام جهانی و لیگ ملت‌ها قرار گرفته‌ایم. ما برزیل، بهترین تیم جهان، را شکست دادیم و همراه با فرانسه، تنها تیم‌هایی هستیم که در دو جام جهانی گذشته دو مدال کسب کردیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز گفت: امسال فرانسه را در پاریس، دانمارک را در کپنهاگ شکست دادیم و برزیل و بلژیک را نیز از جام جهانی حذف کردیم. در ۲۳ بازی که از یورو ۲۰۲۰ انجام داده‌ایم، فقط دو بار شکست خورده‌ایم.

لوکا مودریچ، ستاره رئال مادرید، تنها بازیکن تیم ملی کرواسی بود که در فهرست تیم منتخب فیفا حضور داشت.

دالیچ معتقد است که بازیکنانی مانند متئو کواچیچ و یوسکو گواردیول نادیده گرفته شده‌اند و باید در بین نامزدهای بهترین بازیکن حضور می‌داشتند: «به جز لوکا مودریچ سایر بازیکنان کرواسی کجا هستند؟ من برای بازیکنان دیگر احترام قائلم اما آیا واقعا جایی برای متئو کواچیچ وجود نداشت؟ گواردیول کجاست؟ او هم در جام جهانی و هم در بوندسلیگا در جمع یازده بازیکن برتر قرار گرفت. آیا لیواکوویچ، دروازه‌بان ما، شایستگی بودن در جمع پنج نامزد نهایی بهترین دروازه‌بان جهان را نداشت؟»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین