کد خبر: ۸۲۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۳
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی:

كسی نمی‌تواند مردم را در تعيين سرنوشت خويش در تنگنا قرار دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «در انقلاب اسلامی كسی نمی‌تواند مردم را در تعيين سرنوشت خويش در تنگنا قرار دهد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز شنبه در ديدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه گيلان با تسليت ايام سوگواری شهدای كربلا، انقلاب اسلامی را در طول 50 سال مبارزه، پيروزی و تثبيت و تداوم، بر اساس خواسته مردم دانست و اظهار كرد: «همان‌گونه كه اجبار در اصل دين اسلام مطرود است، در انقلاب اسلامی نيز كسی نمي‌تواند مردم را در تعيين سرنوشت خويش در تنگنا قرار دهد».

رييس مجلس خبرگان رهبری اراده‌ مردم را اصل انكارناپذير انتخاب مسووليت‌های مهم كشور دانست و گفت: «شايد بعضی‌ها به عمد يا غيرعمد درصدد مخدوش كردن اين اصل باشند، اما ساختار نظام حتی در انتخاب رهبری بر اساس اراده مردم است».

وی تاريخ را سرشار از حوادث و درس‌های عبرت‌آموز دانست و گفت: «ثابت شده است كه هر وقت مردم در رسيدن به اهداف خويش به صورت همگانی وارد صحنه شده‌اند، به اهداف خود رسيده‌اند».

وی نظارت مردمی بر حكومت را جدی دانست و گفت: «بر اساس استنادات قرآنی و اصول علمی جامعه‌شناسان، هر انسان و جامعه‌ای در معرض طغيان است و نظارت مردمی مهم‌ترين عامل مهار طغيان‌هاست».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توضيح درباره‌ چگونگی نظارت اين مجمع و جايگاه قانونی آن گفت: «بر اساس قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای سياست‌های كلی از وظايف رهبری است كه رهبری به مجمع تفويض كردند و مجمع نيز بر اساس آيين‌نامه‌ای نه چندان قوی نظارت می‌كند».

در آغاز اين ديدار چند تن از دانشجويان عضو انجمن اسلامی به بيان ديدگاه‌های خويش در مسائل مختلف پرداختند و سوالاتی را نيز مطرح كردند كه آيت‌الله هاشمی رفسنجانی به سوالات آن‌ها پاسخ داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین