کد خبر: ۸۳۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۹

یکسال حبس تعزیری برای تبلیغات در ماهواره

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: «اشخاصی که در ماهواره تبلیغ می‌کنند اگر عمل آنان مصداق بند 2 ماده 500 قانون مجازات اسلامی باشد عمل آنان جرم بوده و به یکسال حبس تعزیری محکوم خواهند شد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سعید مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخورد قضائی با مطبوعات و رسانه‌هایی که مبادرت به درج آگهی های خلاف می کنند گفت: «مطبوعات و رسانه ها باید بر اساس قوانین جاری عمل کنند و هر گونه درج آگهی نیز باید منطق با قوانین کشور باشد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در ارتباط با هر گونه تبلیغات توسط شرکتهای ایرانی در ماهواره‌های خارج از کشور هشدار داده و اعلام کرده بود متخلفان را جهت برخورد به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

مرتضوی درباره این اظهارات وزیر ارشاد گفت: «اشخاصی که در ماهواره تبلیغ می‌کنند اگر عمل آنان مصداق بند 2 ماده 500 قانون مجازات اسلامی باشد عمل آنان جرم است و مجازات آن یکسال حبس تعزیری است».

بر اساس ماده 500 قانون مجازات اسلامی هر کس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد. 

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر اینکه با سایتهای مرجع فساد به شدت برخورد خواهد شد افزود: «در صورتی که اقدامات سایتها مرجع فساد و فحشاء باشد و اگر مطلبی که نوشته می‌شود خلاف واقع باشد به محض آنکه دفتر اینترنت دادسرا مورد را شناسایی کند مجرمان تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت خواهند شد».

مرتضوی تصریح کرد: «متاسفانه برخی مطبوعات اقدام به درج آگهی‌های خلاف می‌کنند که خلاف قانون است و جرم محسوب می‌شود و باید گفت اگر مطبوعات آگاهانه نسبت به چاپ چنین آگهی‌هایی مبادرت کنند این عمل آنها جرم تلقی می‌شود و برخورد لازم اعمال خواهد شد».

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین از راه اندازی بخش رایانه‌ای دادسرا خبر داد و گفت: «کادر اداری و فنی ناحیه دادسرا که مختص امور رایانه‌ای است به زودی تکمیل و این بخش افتتاح خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین