کد خبر: ۸۳۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۱

اظهارنظر ترکان در مورد برنامه پنجم توسعه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: «در پی ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه ، تلاش برای ارائه گزارش نهایی بخش صنعت نفت به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور آغاز شده است».

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، مهندس اکبر ترکان افزود: «گزارش نخست بخش صنعت نفت (نفت و گاز) برنامه پنجم توسعه امروز تهیه و در ستاد تلفیق برنامه پنجم توسعه به ریاست امیرمنصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور ارائه شد». 

وی با بیان اینکه در روزهای آینده گزارش تکمیلی برنامه پنجم توسعه در بخش صنعت نفت آماده خواهد شد، گفت: «تغییر رویکرد درباره منابع نفت و گاز از منابع درآمدی برای هزینه در بودجه‌های سالانه به منابع زاینده و سرمایه‌ای مهمترین بخش گزارش نخست است».
 
ترکان سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه پنجم توسعه کشور را بسیار پیشرفته ارزیابی کرد و افزود: «در این سیاست‌ها نگاه بسیار عالی به توسعه از جمله توسعه منابع انسانی، بهره وری، نرخ رشد 8 درصدی و استفاده از منابع نفت و گاز به عنوان منابع زاینده کشور شده است».

معاون وزیر نفت در پاسخ به اینکه چند بند سیاست‌های ابلاغی به صنعت نفت کشور مرتبط است، گفت: «با توجه به اینکه نفت و گاز منبع اصلی درآمد کشور است می‌توان گفت همه بندهای سیاست‌های ابلاغی به طور غیر مستقیم به صنعت نفت مرتبط است». 

ترکان معتقد است برای اجرای بهتر سیاست‌های ابلاغی جلسات مهم بسیاری می توان برگزار کرد تا این تدابیر به عنوان راهبرد و هدف بیشتر شناخته شود.

وی افزود: «سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه کشور مترقی‌ترین مجموعه خط مشی برنامه توسعه‌ای ایران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود زیرا مهمترین مسأله این سیاست‌ها محور قرار دادن دو اصل اساسی پیشرفت و عدالت است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین